kapat

22.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Clinton etkisi: %7
ABD Başkanı Bill Clinton'ın Türkiye gezisinde yaptığı açıklamalar Turizm Sektör Endeksi'ne bir haftada yüzde 17 prim yaptırdı

ABD Başkanı Bill Clinton'ın "Her yılı İsrail'e giden 1 milyon Amerikalı turistin bir bölümünü Türkiye'ye yönlendirebiliriz" sözleri Turizm Sektörü Endeksi'nin 26 Mayıs 98'den bu yana süren düşüşünü tersine çevirdi. Endeks bir haftada yüzde 17.3 artarak 1.345 puana çıktı. Clinton'ın gezisinin Türkiye'nin tanıtımına yardımcı olacağı ve gelecek yıllarda olumlu etkisinin hissedileceği beklentisi zaten ucuz kalmış turizm hisselerine talebi artırarak doping etkisi yarattı.

YÜKSELİŞ NORMAL
Clinton'un gezisinin ve yaptığı açıklamaların sektör hisseleri üzerinde etkisinin kısa sürede hissedilmesinin normal olduğunu söyleyen analistler, bundan 2000 yılında sektörün performansının çok iyi olacağı şeklinde sonuç çıkarılmasının yanlış olduğunu vurguladılar.

Analistler, sektör hisselerinin prim yapmasında uzunca bir süredir ucuz kalmalarının da etkili olduğunu söylediler.

Global Menkul Araştırma'dan Ayşe Üstünel, "AGİT tabii ki tanıtım açısından iyi bir gelişme. Sektör hisselerinin yukarı hareketinde ileriye dönük çok büyük bir potansiyel oldu" dedi. Turizm Bakanlığı'nın tanıtım kampanyasının depremden sonra yavaşladığını hatırlatan Üstünel, "AGİT'in burada olması ve Clinton'ın sözleri, önümüzdeki sene için olumlu beklenti yarattı. Piyasa genelde çok olumlu olduğu için bu turizm sektörüne yansıdı" dedi.

SEKTÖR UCUZDU
Clintonlar'ın Efes gezisine yer veren yabancı basın, haberlerine Efes ve çevresini tanıtıcı bilgilere de yer vermişlerdi. Turizmciler bu tip haberlerin Türk turizminin tanıtımı açısında diğer bir çok kampanyadan daha etkili sonuç ürettiğini belirtiyorlar.

Turizm şirketlerinin fiyatının uzun süredir ucuz kaldığını söyleyen bir aracı kurum analisti ise, "Clinton'ın açıklamalarından sonra sektör hisseleri daha dikkat çekmiş olabilir" dedi.

Yapı Kredi Yatırım Araştırma Direktörü Hülya Özmen, "Turizm hisselerindeki prim daha önce başlamış hareketin devamı. Clinton'ın açıklamalarının sektörün kısa sürede toparlanacağı sonucunu doğurmuyor. Ancak en azından sektör hisselerinin mevcut seviyelirini korumasını sağlayabilir" dedi.

Özmen, "Turizm sektöründe ne beklersek bekleyelim çok ucuz kalmıştı. Bu alımlar, kâr beklentilerinden bağımsız geldi. Clinton'ın açıklamaları da artırdı. 2000 yılı için çok olumlu değilim. Önceki yıllarda kaybettiğimizi telafi edecek kadar düzelebileceğini sanmıyorum" dedi.

ORTAK PAKET
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TURSAB) Başkanı Talha Camaş, ABD Başkanı Bill Clinton'ın, her yıl İsrail'e giden bir milyon Amerikalı turistin Türkiye'ye yönlendirilebileceğine ilişkin sözlerinin Türk turizmi açısından olumlu bir tanıtım etkisi olacağını söyledi Camaş, yaptığı açıklamada, ABD Başkanı Clinton'ın sözlerinin hiç birşey olmasa bile tanıtım açısından çok önemli olumlu bir etki yaptığını söyledi.

Camaş, "Amerikan vatandaşı, başkanının gittiği ve önerdiği bir yere bambaşka bir gözle bakar. Bir milyon turistin Türkiye'ye yönlendirilebilmesi uzun soluklu bir olay.

Türkiye-İsrail ortak bir gezi paketiyle ABD'ye sunulabilirse o çok hoş sonuçlar çıkarır" dedi.

REUTERS


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır