kapat

22.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
2000'in gözdesi yaşlı sürücü
Değişen ihtiyaçlara göre sürekli kendini yenileme telaşındaki dünyanın dev üreticileri 2000'lerin en büyük müşteri grubu 60 yaş üstü için özel otomobil hazırlığında

Birleşmeler ve satın almalarla en köklü değişimlerden birini yaşayan dünya otomotiv sektöründe yeni stratejiler belirleniyor. Bugüne kadar bütün enerjisini genç insanların ihtiyaçlarına cevap verecek olan otomobilleri tasarlama ve satışa sunmaya harcayan otomotiv üreticileri, 2000'li yıllarda bu stratejilerinde de değişikliğe gidecek. Çünkü yapılan araştırmalara göre dünyada 60 yaşın üstünde 580 milyon kişi var.

Her ne kadar dünya nüfusunun çoğunluğu genç olsa da, 2020 yılında Japonya'da nüfusun yüzde 31'i, Avrupa'da yüzde 25'i ve Amerika'da yüzde 23'ü 60 üzerinde olacak. Yaşlı nüfusun otomobil kullanma ihtiyacını dikkate almak gerekiyor.

Dünyanın dev otomobil üreticilerine Türkiye'den jant ihraç etme başarısını gösteren Cevher Makine'nin Genel Müdürü Şener Muter, otomobil üreticilerinin 60 yaşın üzerindeki insanların da gereksinimlerine uygun tasarımlar üzerinde yoğunlaştıklarını söyledi. Muter ayrıca, otomotiv sanayinde müşteri profiline göre satış stratejilerinin giderek büyük bir önem kazandığını da vurguladı.

Özel yaşlı elbisesi
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi General Motors ve ikinci sıradaki Ford Motor, önümüzdeki yıllarda otomobilin en büyük müşteri grubunu oluşturacak olan 60 yaş ve üstünün ihtiyaçlarını belirlemek üzere çalışmalara başladı bile. Üreticiler için yeni otomobil dizaynı yapan tasarımcılar, otomobili tasarlarken, kendilerini yaşlı hissettiren özel elbiseler giymeye başladı. Tasarımcılar, böylece yaşlıların otomobilde nelere ihtiyaç duyabileceği, nelerin otomobil kullanımını zorlaştırdığını rahatlıkla anlayabiliyor.

Dünya devleri otomobilin potansiyel müşterisi için değişim yaşarken, otomobil üretim kapasitesi 2000'de 800 bin adede ulaşacak olan Türkiye'de yüzde 30'lara gerileyen kapasite kulanım oranı sıkıntısı yaşanıyor.

Bir toplantıda otomotiv sanayinin sıkıntısına değinen Devlet Bakanı Recep Önal'ın, sektöre tavsiyesi anlamlıydı: "Global trendleri göz önünde bulundurarak yeni politikalar geliştirin."

Şelale KADAK


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır