Bize göre çok akıllı bir davranış. Çünkü bir türlü çağa ayak uyduramayan tüm Demiryolları yönetimi hem bu işi beceremiyor, hem de devlet bütçesini büyük zarara uğratıyordu. Köhne ve hantal yapısını düzeltemediği için de dilenciler, satıcılar ve soyguncularla dolu banliyö trenleri halkın korkulu rüyası haline dönmüştü. Banliyö trenleri güvenli bir araç olmaktan çıkmıştı.
Oysa bu satırların yazarı 1950'li yıllarda ilk kez hizmete giren Sirkeci-Halkalı elektrikli trenlerinin rahatlığını, temizliğini, süratini ve kolaylığını hatırladıkça, metro niteliğindeki bu toplu taşıma araçlarının bugünkü halinden büyük bir üzüntü duyuyordu. Beş yıl süreyle oturduğum Bakırköy-Yeşilköy'den elektrikli tren sayesinde işime 20 dakikada gidebiliyordum.
Göreceksiniz şimdi Büyükşehir Belediyesi bu işi dört dörtlük yapacak. Toplu deniz ulaşımındaki başarısını trenlerde de gösterecektir. Deniz otobüsleri, Yalova-Yenikapı, Bandırma-Yenikapı feribot seferlerinde gösterilen ciddiyet ve başarı ortadadır. Herkesin gözü önündedir.
Banliyö trenleri, İstanbul Belediyesi için sadece yeni bir hizmet aracı olmayacak, aynı zamanda para kazanabileceği bir kaynak haline gelecektir. Hep birlikte göreceğiz...