kapat

09.08.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
KISA.. KISA.. KISA..

* Kopya bilgisayar programlarına son
BSA Türkiye, başlatacağı son ilan kampanyası ile kullanıcılara eksik lisanslarını tamamlamaları için 15 Eylül'e kadar zaman tanıdığını ve bu tarihten itibaren denetimlerinin yoğun bir şekilde devam edeceğini açıkladı. 45 gün sürecek olan kampanya, gazete ve dergilerde yayınlanacak olan ilanların yanı sıra kullanıcı ve satıcılara yönelik bilgilendirici mektup ve broşürleri de içeriyor.

* Kinesis'ten KOBİ'lere özel
İspanyol Actiu ofis mobilyalarının Türkiye ve Türki Cumhuriyetler distribütörü Kinesis, ofis mobilyaları ve düzenlemeleri ile ilgili olarak KOBİ'lere özel geliştirdiği paket projelerle özel çözümler sunmayı amaçlıyor. Kriz dönemini de göz önünde bulundurarak KOBİ'lere yugun bir fiyat paketi sunan Kinesis'in çalışma programını, müşterinin beğenisine uygun mobilyaların seçimi, yeniden yerleşim düzenine göre planlamanın yapılanması gibi aşaamlır oluşturuyor.

* Başak Sigorta'dan Ekonomik Plan
Başak Hayat Sigorta, özel ferdi sağlık sigortası çerçevesinde 'Ekonomik Plan' adlı yeni bir ürün geliştirerek piyasaya sundu. Bu plana göre ayakta ve hastanede yatarak yapılan tedavi masrafları Hastalık Sigortası Genel Şartları ve Ürün Özel Şartları çerçevesinde anlaşmalı 18 sağlık kuruluşunda tedavi görülmesi halinde limitsiz olarak karşılanıyor. Ekonomik plan, şimdilik sadece İstanbul'daki 18 hastanede geçerli.

* SGI'nin 1999 kârı 158 milyon dolar
SGI, geçen yılın 4. çeyreğine oranla gelirini 774 milyon dolardan 829 milyona yükselterek, 4. çeyrek yılın net kârını 158 milyon dolar açıkladı. 1998 mali yılı geliri 3.1 trilyon dolar olan firmanın 1999 yılı geliri 2.7 trilyon dolar olarak açıklandı. SGI yetkilileri, 4. çeyrek yılda elde ettikleri başarıdan, büyümelerinden ve kâr oranlarından hayli mumnun olduklarını belirtti.

* Lucent'a iki Superquest ödül
Lucent Technologies, ABD'nin öneli ulusal ödüllerinden SuperQuest'e hâk kazandı. İki kategoride ödül alan Lucent'ın yeni PacketStar Erişim Yoğunlaştırıcı 20 adlı ürünü, erişim teknolojisi kategorisinde en yenilikçi ürün seçildi. Lucent'ın ikinci ödülü, IP hizmetleri kategorisinde 1998 En İyi İletişim Ağı Projesi dalında, WorldPort Communications şirketine kurulan sistemle geldi.

* Europay görev değişimi yaptı
Europay'de, Risk Servisleri Direktörlüğü'ne Cem Kibaroğlu getirildi. Kibaroğlu, daha önce Bankalararası Kart Merkez'inde görev alıyordu. St. Joseph Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Mezunu olan Kibaroğlu, Bankalararası Kart Merkezi'nde yurtiçinde kartlı ödeme sistemine yönelik kural ve uygulamaların geliştirilmesinde aktif rol oynadı.

* Aspire PC Türkiye'de
Acer, Intel'in yeni işlemcisi Pentium III 600'e sahip Aspire PC'yi Türkiye pazarına dünya ile aynı anda soktu. Acer yetkilileri, Pentium III 600 işlemcili Aspire PC'nin saat farkından dolayı ABD'den daha önce Türk tüketicisine sunulduğunu belirtti. 600 Mhz hızındaki Pentium III işlemcili Acer Aspire 6100'ün son kullanıcı fiyatı 2,649 dolar.

* British Airways çevreyi destekliyor
İngiliz Hava Yolları British Airways, yayınladığı yıllık çevre raporunda, yeni bin yılda yakıttan yüzde otuz tasarruf etmeyi planladığını açıkladı. Rapor, British Airways'in ses ve emisyonları azaltmak, yakıt verimliliği ve enerji yönetimini artırmak gibi temel konularda gelişmeleri içeriyor. Rapor aynı zamanda daha da iyileştirilmesi gereken sahalardan da söz ediyor. Örneğin; havacılığın uzun dönemde küresel iklem değişimi üzerindeki etkilerinin ve atıkların en aza düşürülmesi konusundaki çalışmaları.

* Microsoft'tan telif haklarına destek
Microsoft Türkiye'nin, kopya yazılım kullanımını ve ticaretini engellemek, orjinal kullanımı yaygınlaştırmak amacıyla 1 Mart 1999'da başlattığı 'Orijinal Kampanya'nın ikinci etabı, Internet üzerinde düzenlenen "Telif Hakları Yarışması"'yla sonuçlandı. Yarışmada, Microsoft'un Telif Hakları konusunda yaptığı ve yapmayı planladığı çalışmaların, Internet kullanıcıların fikriyle zenginleştirilmesi hedeflendi.

* Kentbank'ta kan değişikliği
Kentbank, kurum içinde Mali Kontrol ve Bütçe Koordinatörlüğü görevini yürütmekte olan Hakan Çoşkun'u Kentbank Mali İşler ve Planlama Yönetimi Genel Müdür Yardımcılığı'na, Cengiz Doğru'yu ise Kentbank Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Genel Müdür Yardımcılığı'na getirdi.

* Bank Kapital'den Enerjik Heasap
Bank Kapital, müşterileri uyurken bile paralarına değer kazandırmalarını sağlayan 'Enerjik Hesap' hizmetini sunmaya başladı. Enerjik Hesap'la gün içinde vadesiz mevduat hesabından havale, virman, EFT, para giriş-çıkışı, çek yazılabiliyor ve repo yapılabiliyor. Bnak Kapital, sunduğu tüm bu hizmetlerle müşterilerinin paralarını istediği gibi yönlendiriyor.

* Tedarik zincirinde McDonald's farkı
Dünyanın önde gelen hızlı servis restoranı McDonald's, bir sempozyum düzenleyerek sisteminin temel parçalarından biri olan tedarik zinciri konusunu ele aldı. Her iki yılda bir düzenlenen ve McDonald's Türkiye'nin gelenekselleşen çalışmaları arasında yer alan "McDonald's Tedarik Zinciri Sempozyumu"na bu yıl yaklaşık 250 kişi katıldı. Sempozyumda, 'Geçmişten Bugüne McDonald's Tedarik Zinciri', 'Tüm Dünyada McDonald's Sistemini Etkileyen Unsurlar', 'Kapasitenin Maksimize Edilmesi' ve 'Fiyatlandırma Modelleri' gibi konular ele alındı.

* Bütünsel kalite için motivasyon
İ.d.e.a, MESS, MEV ve Japon Bilimcileri ve Mühendisleri Birliği işbirliği ile düzenlenen kalite seminerleri devam ediyor. 31 Ağustos ve 9 Eylül tarihlerinde gerçekleşecek olan seminerlerde, Deming Ödülü sahibi Ord. Prof. Dr. Yoshio Kondo, QFD'nin dünyadaki yaratıcısı Prof. Dr. Yoji Akao ve Matsushita Electric şirketinin Toplam Kalite Yönetimi danışmanı Shinya Tsutsumi konuşmacı olarak yer alacaklar. Seminer programların ilkinde 'Organizasyonlarda Motivasyon' konusu işlenirken, ikinci seminerde 'Başarılı Toplam Kalite Yönetimi İçin Poltikaların Açınımı' konusu işlenecek. Programa her sektörden her seviyedeki şirket yöneticileri, şirket sahipleri, insan kaynakları yöneticileri ve toplam kalite ile ilgilenenler katılabilecekler.

* Reklam verenler için yeni metodlar
Dünyanın en büyük reklam ajansı networkleri arasında yer alan Lowe and Partners'ın Planlama Kurulu Başkanı, "Reklamdan Kaçanlar Projesi"'ni Türkiye'deki ortakları Lowe Adam'la paylaştı. 1995 yılında Lowe and Partners tarafından İngiltere'de başlatılan Ad Avoiders (Reklamdan Kaçanlar) Projesi olarak adlandırılan proje, ajanslara reklam verenlerin bütçelerini en etkin kullanma metodolojisini sağlıyor.

* Bilişimin devleri belli oluyor
Bilişim sektöründe organizasyon, yayın ve araştırma alanlarında faaliyet gösteren İterpro, bilişim sektörünün ilk 500 firmasını belirlemek için EITO standartına uygun olarak yürüttüğü 'Bilişim 500' araştırmasının sonuçlarını ! Eylül'de açıklıyor. TÜYAP Uluslararsı Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenecek ödül töreninde, Bilişim 500 listesinde yer alanlara çeşitli ödüller verilecek.

* Siemens'ten kalite ödüllü süpürge
Beyaz eşya sektöründe dünyanın önde gelen şirketlerinden Siemens'in Super XS Dino E elektrik süpürgesi, Almanya'da her yıl Sitftung Warentest tarafından yapılan testler sonucunda kalite konusunda ödüllendirildi. Siemens Super XS Dino E'nin en büyük özelliği ise tek elle kaldırabilecek kadar hafif ve evin her köşesine sığabilecek kadar küçük olması.

* KOBİ'lere Cisco Internet çözümü
Cisco Systems, küçük ve orta boy işletmelere yönelik olarak geliştirdiği Internet çözümlerini, düzenlediği bir seminer ile KOBİ temsilcilerine tanıttı. Seminerin açılş konuşmasını yapan Cisco Systems Türkiye İndirekt Dağıtım Kanalları ve KOBİ Satış Müdürü Fatih Akın, Türkiye'deki küçük ve orta boy işletmelerin özellikleri ve bu pazardaki potansiyel hakkında bilgi verdi.

* Compaq'tan reklam yarışmasına destek
Compaq, dünya çapında sosyal faaliyetlere sponsor olmaya devam ediyor. Her yıl düzenlenen Ululararası Reklamcılık Derneği reklam kampanyası yarışmasının 1999 ana sponsoru olan Compaq, aynı zamanda yarışmanın konusunu oluşturdu. Dünyanın 70 ülkesinden 111grup, Compaq'ın yerel pazarlardaki tanınırlığını araştırdı ve lüke koşullarına uygun bir tanıtım kampanyası hazırladı. Türkiye'den yalnızca Keops İletişim Grubu'nun katıldığı yarışmanını Avrupa elemelerinde Finlandiya birinci, Türkiye ikinci ve İtalya üçüncü oldu. Keops'u, finalde 20 grupla yapacağı zorlu bir çekişme bekliyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır