kapat

09.08.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Göklerde çelik kanatlar
Geçen ay Paris'te düzenlenen Le Bourget Airshow'da tüm modelleriyle muhteşem bir gösteri uçuşu yapan Airbus, 1999'da atağa kalkacaklarını açıkladı

Dünyanın en büyük iki uçak üreticisinden biri olan Airbus, geçtiğimiz günlerde Paris'te düzenlenen Le Bourget Airshow'da izleyenleri büyüledi. Tüm farklı modelleriyle fuarda yer alan Airbus, seyircilere inanılması güç bir gösteri uçuşu izletti.

30 yıldan bu yana uçak üretiminde söz sahibi olan Airbus, 300 metre mesafe ve yatay olarak gerçekleşen uçuşu, en önde A319, A320 ve A321, arkalarında yanyana A330 ve A340, onların arkasında da yanyana A300-600 ile A310 ve son olarak A300-600 Süper Taşıyıcı "Beluga" ile gerçekleştirdi. Katılımcı şalelerinin önünden kıvrılarak pas geçen uçaklar 190 kts süratle 300 metre yükseklikte uçuş yaptılar. Uçaklar, mühendislik test pilotları tarafından kullanıldı.

Aırbus'ın 1999 atağı
Uçak üretim sanayindeki düşüş trendine rağmen uzun süredir atak halinde olan Airbus, Industrie, 1999 yılının ilk yarısında 13 müşterisinden, 14.7 milyar dolar değerinde toplam 234 kesin sipariş aldı. Airbus Industrie, ticari değer olarak uçak piyasasında yüzde 50 paya ulaştı.

1999 yılında 290 adet uçağın üretimini hedefleyen Airbus Industire, şimdiye kadar bunun 1398 adedini tamamlayarak müşterilerine zamanında teslim etti. Teslim edilen uçaklardan elde edilen ciro 7.7 milyar dolar oldu.

1999 yılının ilk altı ayında elde edilen bu sipariş ve teslimat değerleri, Airbus Industrie'nin 1998 yılında gerçekleştirdiği yüksek ticari ve endüstriyel performansın hızının kesilmediğini gösteriyor. Dünya ticari uçak pazarındaki ağırlığını sürdüren Airbus Industrie, üretim ağını genişleterek, müşterilerine uçaklarını zamanında tesli etmeye ve konsorsiyumun 30 yıllık tarihinde hep en üst seviyede olan müşteri memnuniyetini sağlamaya devam ediyor.

Pazarın yüzde 57'si
Airbus Industrie 1999'un ilk altı ayında, 100'den fazla koltuklu uçak satışlarında pazarın yüzde 57'sini elde etti. Tek koridorlu uçak pazarında ağırlığını sürdürerek 210 adet uçak satan Airbus Industrie, bu kategoride pazarın yüzde 59'sini elde etti. 200-250 koltuklu uçak kategorisindeki satşılar yüzde 60 piyasa payı ile yine Airbus'ın lehine gerçekleşti ve konsorsiyum bu kategoriden 12 adet uçak satışı yaptı. 250-375 koltuklu uçak kategorisinde A330-A340 bu modelleri tercih edilmeye devam ediyor ve 1999'un ilk altı ayında bu modelden, pazarın yüzde 55'ini karşılayan 12 adet satış gerçekleştirildi.

1997 yılında 460 kesin sipariş alan Airbus Industrie, 1998 yılında 556 uçak için kesin sipariş alarak, uçak değerlerinde pazarın yüzde 50'sine sahip oldu. Her iki yılda da Airbus Industrie aldığı siparişlerle rekor kırdı. Boeing ise 1997'de 568 ve 1998'de 656 uçak için kesin sipariş aldı. 1989 yılında 897 uçak siparişi ile rekor kıran Boeing için 1997 ve 1998 yıllarındaki rakamlar bir rekor olmadı.

"Büyük düş var"
Aldığı siparişlerle imalatı süren uçak sayısını 1309'a çıkaran Airbus Industrie'nin rakibi Boeing'in imalatı süren 1769 uçağı bulunuyor.

13-20 Haziran tarihlerinde düzenlenen Le Bourget Airshow'da açıklama yapan Boeing'in ticari uçaklardan sorumlu başkanı Alan Mulally, uçak üreticilerinin bu sene alacağı siparişlerin 1998 yılında alınanların yüzde 30-40'ı kadar olacağını ifade etti. Le Bourget Airshow'da bir basın toplantısı düzenleyen Airbus Industrie Yönetim Kurulu Başkanı Noel Forgeard ise rakipleri kadar kötümser olmadığını belirterek, 1998'de 13.3 milyar dolar olan satışlarının 1999 yılında 17 milyar dolara yükselmesini beklediklerini belirtti.

Airbus Industrie'nin Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı John Leahy'nin verdiği bilgiye göre Airbus Industrie, 125-375 koltuklu uçak modellerinde (A320 Ailesi ile A300, A310, A330 ve A340) Boeing'un uçak değerlerindeki yüzde 46 payına karşılık pazarın yüzde 50'sini aldı.

Yeni uçaklar
Airbus Industrie Nisan ayında, tek koridorlu A320 Ailesi'nin on üyesi olan 107 koltuklu A318'i piyasaya sürdü. Bu yeni gelişme, Airbus Industrie'ye 100 koltuklu uçak pazarına rekabet etme ve bu pazarda Air France, ILFC, Egyptair ve TWA gibi prestijli müşteriler edinme olanağı veriyor.

Bugüne kadar 14 adet sipariş verilen Airbus İş Jeti pazarındaki gücünü arttırıyor. Haziran ayında Paris yakınlarında düzenlenen Le Bourget Airshow'da tanıtılan Airbus İş Jeti, Şili-Santiago'dan Paris'e 15 saat 13 dakika non-stop bir uçuşla 12,825km. mesafe katederek rekor kırdı.

Yeni 555 koltuk kapasiteli çift katlı A3XX'in geliştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Airbus Industrie ve ortak şirketler, müşterilerinin talep ettiği tüm özelliklerle donatılmış uçakları bu yıl sonuna kadar teslim etme projesini adım adım gerçekleştiriyor. Bir çalışma grubu havasında süren havayollarıyla ilişkiler uçağın şu anda çok ilerlemiş olan teknik gelişimine de rehberlik ediyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır