kapat

18.07.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
'Hedefimiz % 70 büyüme'
Gima 2000 yılında 375 milyon dolar ciro hedefliyor

Gİma Genel Müdürü Nezih Çevik, toplam satışların hedeflere uygun olarak devam ettiğini söyledi ve "1999 yılında koyduğumuz hedeflerimizi tutturacağız" dedi. Çevik, 1998 yılında 130 milyon dolar olan satışları bu yıl yüzde 70 büyüterek 220 milyon dolara çıkartmayı beklediklerini, 2000 yılında da yüzde 70 ciro artışı hedeflediklerini anlattı. Hedefleri üst üste iki yıl tutturduğu takdirde Gima'nın 2000 yılında cirosu 375 milyon dolara yükselecek.

Perakende mağazacılık sektöründe hedeflerin, mağaza açılış planına göre belirlendiğine işaret eden Çevik, bu nedenle hedeflerde zaman zaman revizyon yapıldığını vurgulayarak şöyle konuştu:

"Hedeflerde revizyon, mağaza açılış programlarındaki değişimler nedeniyle oluyor. Çünkü biz yıllık hedefleri koyarken, hangi mağazayı ne zaman açacağımızı planlıyoruz. Ancak zaman zaman resmi işlemler tahmin ettiğimiz sürelerde tamamlanamayınca zorunlu olarak mağaza açılışında sapma oluyor, o zaman da o mağazadan geleceğini hesapladığımız cironun gelişi de biraz geriye kalmış oluyor. Ancak bu yıl mağaza planımızın bizim hedeflerimiz üzerinde herhangi bir etkisi olmadı." Açılışını yaptıkları Şişli Gima'nın 59. mağazaları olduğunu ifade eden Çevik, mağaza açmaya devam ederken verimsizleri kapattıklarını vurguladı.

Bu yıl 18 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini ve bu hedefi yıl sonuna kadar tamamlayacaklarını ifade eden Çevik, şöyle konuştu:

"Yıl sonunda 75 süpermarket (Gima) mağaza olacak. Bunun dışında şu anda 25 olan nakit ve ucuz satış yapan mağazalarımıza da yenilerini eklemeye devam edeceğiz. İkisinin toplamı 100'ün üzerinde olacak."

Yeni mağaza açmakta önlerine çıkan en büyük engelin "uygun yer" bulmak olduğundan yakınan Çevik, "yeni mağaza açarken bölgenin potansiyelini dikkate alıyoruz" dedi ve ekledi:

"Ancak özellikle İstanbul içinde mağaza yeri belirlemede önemli olan yer bulmak. Çünkü bize uygun büyüklükte yer sayısı çok az ve bunları boş olarak bulmak çok daha zor. Bunların dışındaki yerlerde maliyetlerin de çok büyük etkisi var. Bu nedenle özellikle İstanbul'da yer konusunda, potansiyel ve çevre koşulları gibi önemli etkenler ikinci planda kalıyor."


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır