Bunun için de gerekli düzenleme ve kanunların çıkmasını isteriz.
Ülkemizde uzun yıllardır tarifi değişik olsa da sponsorluk var. Kulüp takımlarının forma reklamları veya kulübün sahip olduğu sahalarda ticari kuruluşların reklamını yapmak da sponsorluktur. Dünyadaki futbol kulüpleri içinde sponsorluğu en iyi tatbik eden Manchester United kulübüdür. Manchester United, çok konuşulan kendi televizyonunu kurdu. Bu televizyon günde 6 saat yayın yapacak. 4 milyon 500 bin United taraftarına kulüpten haberler verirken, maçlarını oynadıkları Old Trafford'dan çeşitli canlı yayınlar da yapabilecek. Benim, arkadaşlarım ile çok uğraşıp ne yazık ki tatbik edemediğimiz profesyonel şirketleşme içinde televizyon projesi de vardı. Hem de United gibi 4 buçuk milyon taraftar ile değil, 25 milyon Fenerbahçeli ile sıkı gönül bağları kurulacaktı.
Ülkemizde son iki yılda Jet-Pa ortaya çıktı. Jet-Pa'ya, Spordan dolayı gazeteler ve televizyonlarda yaptığı reklama tarife tatbik edilseydi, Jet-Pa'nın çok büyük paralar ödemesi gerekirdi. Jet-Pa'nın sponsorlukla alakası yok. Jet-Pa mı sporu kullanıyor, yoksa sporun içinde olanlar kendi paralarını Jet-Pa ile mi kullanıyorlar? Pek açık değil. Bu parasal konulara ilerde daha yakından bakacağım.
Futbol Federasyonu'ndan Birinci Lig'in adını 9 milyon dolara satın alan Telsim'in yaptığı sponsorluktur. Geçen Pazar günkü yazımda, Uzanlar'ı futbolumuza yapmış oldukları bu katkıdan dolayı beğendiğimi yazmıştım. Cem Uzan'ın İstanbusporlu futbolcuları G.Saray'a vermiş olması pek çok F.Bahçeli'yi kırdı. Hakan Uzan büyük bir F.Bahçeli'dir. Benim yönetim kurulumda çalıştı. F.Bahçe yöneticileri, Hakan Uzan'dan futbolcu istemiş olsalardı, Hakan Uzan'ın, Telsim olarak, kulübümüze Rıdvan'ın isteyeceği futbolcuları hediye etmeye hazır olduğunu biliyorum. Ancak böyle bir talepte bulunulmayınca Hakan'ın yapacağı bir şey yoktu.