kapat

28.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
'Krize direnmek gerek'
Alarko'nun Turizm Grubu Başkanı İlkbahar, "Pes etmek kolay, önemli olan turizmdeki krizi direnmek" diyor

TURİZMDE çalışmaya hazır tesislerin bile açılamadığı ortamda, Alarko Turizm Grubu işletmeci kimliğiyle yepyeni bir proje başlatıyor.

Şimdiye kadar Hillside City Club, Hillside Beach Club, Parliament Cinema Club ve Pasha gibi kendine ait mekanlarda hizmet veren grup, Antalya'da Hillside zincirinin yeni bir halkasını açacak. Alke Turizm'e ait olan bir otelin işletmesini alan Alarko Turizm Grubu'nun Başkanı Edip İlkbahar, turizmdeki krizden etkilendiklerini belirterek, şöyle konuşuyor:

"Yine de biz Fethiye Hillside'ı açtık. Geçen yıla göre doluluk oranında sezon ortalamasında yüzde 17'lik bir açığımız olmasına rağmen, onun da kapanacağını umuyoruz. Hazır otelleri kapatmak yerine direnmek gerektiğine inanıyorum. Kriz bizi de biraz zorda bıraktı, ama hep kaliteye oynamanın ve iç pazardaki toplantı, konferanslara yönelmenin faydasını gördük. Yeni tesisimiz ise 2000'in başında açılacak.

Turizmde rakibimiz olan ülkelerin teşviklere eğildiğini, vergi indirimleri, operatörlere sübvansiyon gibi yollara gittiğini dile getiren İlkbahar, "Bizim için turizmin tanıtımı çok önemli olmasına rağmen hiç yapılamadı. Bu böyle giderse yan sektörlerle birlikte yaklaşık 10 milyar dolar döviz kaybı anlamına gelebilir. Tanıtım cari dengeler açısından önemli, ama ülke imajının oturması açısından daha önemli. Kosova nedeniyle Yunanistan da etkilendi ve talep Tunus tarafına kaydı" diyor.

'Peki ya iç piyasa' diye soracak oluyoruz. Yanıtı şöyle: "Burada tanıtımdan çok hizmet kalitesi önemli. Çünkü Türk müşteri gittiği tesisi biliyor, kafasında belli bir beklenti ile gidiyor. Müşteri olarak daha yüksek bir standart bekliyor. Açıkçası, standartlarımızın çoğunu Türk müşteri belirliyor."

İlkbahar, 1999'u tamamen kaybetmemek için reçetesini de şöyle sunuyor:

"İyi ve profesyonel bir tanıtım kampanyasına girmek ve yabancı gazetelere eğilmek lazım. Böylece kısa sürede bir toparlanma yaşayabiliriz diye düşünüyorum."

Açıl SEZEN


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır