kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Ağustos 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Ekonominin aynası reklam yüzde 13 büyüdü

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölüm Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 2008 yılı ilk yarısı itibariyle tüm mecralarda yapılan reklam yatırımlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 büyüyerek 1.8 milyar YTL'lik hacime ulaştığını açıkladı. Yalçındağ yaptığı açıklamada, ekonomide yaşanan büyümeye paralel olarak reklam harcamaların da arttığını bildirdi. Reklam sektörünü "ekonominin aynası" olarak tanımlayan Yalçındağ, şöyle devam etti: "Sektörümüzün yılın ilk altı ayında ulaştığı rakamlar, ekonomide ilk çeyrekte sağlanan büyüme ile paralellik gösteriyor. İlk altı ayda toplam mecrada yapılan reklam yatırımlarının 1.8 milyar YTL'yi aşmış olduğunu görüyoruz. Bu, bir önceki yıla oranla yüzde 13 dolayında bir büyümeye işaret etmekte."

5 YILDA 3 KAT BÜYÜDÜ
Sektörün son 5 yılda 3 katı büyüklüğe ulaştığına dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, "Türkiye reklam yatırımları, ekonomiye paralel hızlı bir çıkış trendi yakaladı. 2002 yılında 1 milyar YTL barajını geçen mecra reklam yatırımları 2007 yılı itibariyle 3.3 milyar YTL'ye ulaştı. Büyüyen ekonomimize paralel olarak sektördeki bu hızlı yükseliş gelecek yıllarda da devam edecek" dedi. Yalçındağ reklam yatırımlarının yüzde 84'ünün basın ve TV mecraları aracılığı ile gerçekleştirildiğini bildirdi.