Ciroda 'sanal büyüme' yaşanıyor
İLİŞKİLİ HABERLER
Ciroda 'sanal büyüme' yaşanıyor
TÜKETIM miktarlarındaki büyüme ciroları da artırdı. Ancak bu artışın önemli bir kısmı sanal başka deyişle fiyatlardaki artış nedeniyle oldu. Verilerde bu sanal artışı doğruladı. 2008'in ilk yarısı sonunda hızlı tüketim ürünlerinin toplamında ciro yüzde 13.8 artarken reel (fiyat artışlarından arındırılmış) ciro artışı yüzde 3.9'da kaldı. Yağda tüketim miktarı yüzde 8.8 artmasına karşın ciro artışının yüzde 44.5 olması da fiyat etkisini gösteren bir başka unsur oldu. Gıda sektörü içinde en büyük ciro artışı yağlarda, daha sonra süt ürünleri ve temel gıdada yaşandı. Nielsen'in araştırmasında da reel ciro büyümelerine bakıldığında ilk yarısında sigara hariç hızlı tüketim ürünlerinde artış yüzde 2.7 oldu Reel cironun içecek ve şekerlemelerde azaldığı gözlendi.
Yayın tarihi: 4 Ağustos 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/04//haber,19248086989640848D349B3CBBC57B35.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.