kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Ağustos 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Canlı renkler ve baskılar markanın en önemli özelliği.

Başarımız canlı renk ve desenlerimiz

ESRA ÇORUH
26.07.2008
Kendi ismini markasına taşıyan tasarımcılardan Amerikalı Tory Burch, kısa süredeki yükselişini tasarımlarındaki canlı renk ve desenlere bağlıyor..
Bundan üç sene önce Amerika seyahatlerimde gençyaşlı her kadının ayağındaki rengârenk 'T' logolu balerinler dikkatimi çekti. Bu ayakkabılar ve tunikleriyle dikkatimi çeken isim; Amerikalı, üç çocuk annesi tasarımcı Tory Burch'tü. 2004 yılında markasını lanse eden tasarımcı, çok kısa zamanda bütün dünyada başarı elde etti. Amerika'da kendi mağazası dışında büyük mağaza zincirlerinde toplam 400 noktada satılıyor. İstanbul'da ise Harvey Nichols'dan Burch'ün tasarımlarına ulaşabiliyorsunuz. Tory Burch, 2008 yılının en iyi aksesuar tasarımcısı seçilerek de aksesuardaki ustalığını kanıtlamış oldu. Tasarımcı, bu hızlı yükselişini anlattı.

- Markanızı lanse edeli çok kısa bir süre olmasına rağmen büyük başarı elde ettiniz. İlginin bu kadar yoğun olmasını neye bağlıyorsunuz?
- Rüyamı gerçekleştirmek için müthiş bir ekiple el ele vererek çalıştık ve her şey çok doğal gelişti. Böyle bir marka yaratmamdaki amaç, modaya olan aşkım ve tabii ki tasarım markalarına harcadığım paralardan sıkılmış olmam. Kadınlar için mantıklı fiyatlara bulabileceğiniz şık ve sofistike kıyafet ve aksesuar alternatifleri yok denecek kadar az. Sanırım yarattığımız marka, bu açığı kapattı. Ayrıca kullandığımız canlı renk ve desenler de başarının bir başka sırrı olsa gerek.

- Markanızı nasıl tanımlarsınız?
- Bohem havada modern ve zamansız tasarımlar sunuyoruz. Bizi tercih eden kadınlar, canlı renklerden ve baskılardan korkmaz. Trendlerden haberdardır ama onların esiri olmaz. Aynı zamanda, zamansız, lüks-klasik parçaların farkına varacak kadar bilinçli bir tüketicidir. Parlak renklerimiz ve grafik desenlerimiz bizi diğer markalardan farklı kılan en bariz özelliğimiz.

- Belki çok klasik bir soru olacak ama nelerden ilham alıyorsunuz?
- Seyahatler, gittiğim müzeler, duvardaki mozaikten sepetin desenine kadar her şeyden ilham alıyorum. Ayrıca ikinci el, vintage mağazalarında da her zaman ilham alacak şeyler bulurum. Paris'teki Anoushka favori mağazam. Paris'e her gittiğimde Collette'e mutlaka uğrarım. Açık pazarlarda dolaşmaktan da çok hoşlanıyorum.

- Geçen ay en iyi aksesuar tasarımcısı olarak Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi ödülüne layık görüldünüz. Kendiniz de aksesuara düşkün müsünüz?
- Aksesuarı çok sevdiğim için benim için aksesuar tasarlamak çok doğal. Aksesuar koleksiyonumuz markanın çok önemli bir parçası. Her zaman tasarım yaparken kendi gardırobumda eksik olan ne, onlara bakıyorum; düz balerin mi, el çantası mı... Oradan hareket ediyorum.