* Projenin 76 kilometrelik
Türkiye kısmını Özgün Yapı ve Çelikler İnşaat yapacak.
* Projenin
Türkiye ayağı yaklaşık 290 milyon YTL'ye mal olacak. Toplam maliyet 400 milyon dolar civarında olacak.
* Projenin
Türkiye bölümü Kars'tan başlayacak, KarsÇıldır karayolunun doğusundan devam edilerek Yukarı Canbaz, Damlıca, Karakale'nin doğusundan geçerek Gürcistan sınırına ulaşacak.
* Hattın 69'uncu kilometresindeki Canbaz'da bir sınır istasyonu kurulacak. 75'inci kilometredeki tünele girilecek ve 1 kilometrelik tünelden geçildikten sonra Gürcistan'a girilecek.
* Projenin hayata geçmesiyle İstanbul'dan Bakü'ye kadar kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlanmış olacak.
* Proje ile Marmaray eşzamanlı olarak tamamlanacak. Böylece Asya'dan Avrupa'ya, yük demiryoluyla taşınabilecek.
Yayın tarihi: 25 Temmuz 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/25//haber,81E987065E6F4F8394865D20345A00E8.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.