Dijital fotoğraf makinesi satışları ilk 4 ayda geçen yıla göre yüzde 43 artış gösterdi. Rekabet artıp fiyatlar düşünce satışlar 238 bini buldu..
Film masrafı ortadan kalkınca dijital fotoğraf makinelerini kullanmayı sevdik. GfK
Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre 2008 yılının ilk 4 ayında 238 bin dijital fotoğraf makinesi satıldı. Böylece adet olarak yüzde 43, gelir olarak yüzde 17 artış kaydedildi. Gelir artışının düşük kalmasındaki en büyük neden, rekabetle birlikte fiyatlarda yaşanan düşüşü yaşandığı tahmin ediliyor. Sadece dijital fotoğraf makinelerinde değil, kameralı cep telefonlarında da artış oldu. 2008 yılının ilk 4 ayında 2 milyon 860 bin kameralı cep telefonu satılırken, her 100 cep telefonundan 77'si kameralı oldu.
GÖRÜNTÜYÜ DE SABİTLEDİK
GfK
Türkiye'nin yaptığı araştırmaya göre 2007 yılının ilk 4 ayında dijital fotoğraf makinelerinin yüzde 44,7'si görüntü sabitleme özelliğine sahipken bu yıl oran yüzde 67,6 ulaştı. Yani daha çok amatör fotoğrafçı dijital kamera satın alırken, el titremesi ve yüz tanıma gibi özellikleri kullanmaya başladı. Böylece çekimlerde bulanık görüntülerin oluşması önlenmiş oldu. Cep telefonu pazarında yılın ilk 4 ayında geçen senenin aynı dönemine göre adetsel olarak artış oranı yüzde 9, ciro olarak ise oran yüzde 2 büyüme gösterdi. Dijital fotoğraf makinelerinde çekilen fotoğrafları görmek için kullanılan LCD ekranların da boyutları genişledi. Pazarın yüzde 67,6'sını 2.5 inç ve üstü ekranlı modeller oluşturuyor.
Yayın tarihi: 25 Temmuz 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/25//haber,5D01FD3371064915BA4422B9AD0A2D6B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.