kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Temmuz 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Ekonomik kaygı, tüketiciyi fiyatı düşük ürüne kaydırıyor

Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, tüketici güven endekslerinde kötüleşme ve güvensizlik gördüklerini belirterek, bunun sonucunda tüketicilerin pahalı ürünlerden daha ucuz ürünlere doğru kaydığını gözlemlediklerini bildirdi. Genel müdürlük görevini bu ay itibariyle üstlenen Özerkan, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, 2006-2008 arasında yapılan araştırmaların tüketicinin ekonomik kaygılarının geçmiş yıllara göre daha fazla arttığını gösterdiğine dikkat çekti. Özerkan, bu nedenle fiyat konusunda müşterilerin hassasiyetini göz önünde bulundurduklarını ve önümüzdeki dönemde hassasiyetin artarak sürdüreceklerini ifade etti. Tüketicilerdeki kötümserliğin ortadan kalkmasının politik kaygılardan ziyade ekonomiyle ilgili olduğunu söyleyen Özerkan, "Tüketicilerin pahalı ürünlerden daha ucuz ürüne kaydığını gözlemliyoruz. Mesela pahalı beyaz peynirden ucuz peynire kayış gördük'' dedi. Fiyatta agresif olacaklarını ifade eden Özerkan, daha ucuz ürünler sunmak için 'private label' (özel market markası) ürünler üzerinde çalıştıklarını, bunun sadece fiyat açısından değil markalaşma açısından da önem taşıdığını aktardı.