'Blogosfer' hızla genişliyor. Aradan sivrilen bazı blog ve blogger'ların müzik, moda, ekonomi ve politika üzerindeki etkisi, 'benim' diyen saygın gazetelerden bile büyük!..
Adı Bryan Boy. 21 yaşında, Filipinli bir moda blogger'ı. Yaşı küçük ama 'etkisi' büyük. Marc Jacobs, Bryan'ın fotoğraflarının benzerlerini iki sezondur reklam kampanyalarında kullanıyor. Son olarak Bryan'ın 'favorim' dediği çanta modeline, ona ithafen 'BB' ismini verdi. Bununla da yetinmedi, bir çantayı da evine gönderdi (Evet, aynı Vivienne Westwood'un Carrie'ye yaptığı gibi; özel teşekkür notuyla!) Mario Armando Lavandeira. Namı diğer Perez Hilton. Hobi olarak başladığı blog'una 48 milyon dolar değer biçiliyor. Adı, müzik ve sinema endüstrisinin en güçlüleri arasında sayılıyor. Ünlüler, blog'unda iyi eleştiriler alabilmek için ona yalvarıyor. Warner Bros. Yöneticilerinin şu sıralar en büyük derdi, Perez'i şirketlerine bağlamak. Perez ve Bryan, 'blog imparatorları'nın en bilinen örneklerinden. Bundan birkaç yıl önce, 'geyik' veya 'hobi' olarak başlayan blog akımını onlar gibi akıllıca kullanan daha çok örnek var. Belli başlı konular üzerine uzmanlaşan akıllı blogger'lar ile uzmanlıklarını blog'larında devam ettirenlerin nüfuzu, gün geçtikçe artıyor. Metallica, yeni albümünü herkesten önce müzik blog'u yazarlarına dinletiyor. Elektronik cihazlar, piyasaya çıkmadan önce teknoloji blogger'larına; denenmeye yollanıyor. Microsoft yetkilileri dünyayı gezerek bu kişilerle görüşüyor, fikirlerini alıyor. Louis Vuitton moda blog'larına özel davetler yapıyor; Chanel ve Oscar de la Renta basın gezilerine ünlü blogger'ları davet ediyor.
SİYASİ ETKİLERİ DE BÜYÜK Blogger'ların siyasi etkisi de azımsanamayacak derecede. Barack Obama'nın 'yeni medya'lı kampanyasının başarısını gören Senatör McCain, sol eğilimli blogger'larla toplantılar düzenlemeye başladı. Moby, Lily Allen,
Paris Hilton gibi ünlüler hayranlarıyla kaynaşmak, markalar ise müşterileriyle bire bir ilişki kurabilmek için blog tutuyor. Aklı olan, yenilikçi markalar arasında blog'u olmayan kalmıyor. Kalmamalı da! Çünkü ürünleri aleyhinde blog'larda çıkan yazılarla ancak aynı mecralarda mücadele edebilirler. Veya İsveçli C2SAT antenleri gibi, bir olumsuz blog yazısıyla hisselerinde yüzde 16 düşüş yaşarlar!
Yayın tarihi: 12 Temmuz 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/12/ct/haber,222BD2EB05C14BAE808BD5D25E93EB38.html
Tüm hakları saklıdır.