Üzgünken çok para harcanıyor
Üzgün insanlar, diğer kişilere göre çok daha fazla para harcıyor. Carnegie Melon Üniversitesi, Stanford Üniversitesi, Pittsburg Üniversitesi ve Harvard Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından ortaklaşa yürütülen bir çalışmada, insanların üzgün ve kendine odaklanmış olduğu zamanlarda, çok daha fazla alışveriş yaptıkları ortaya kondu. Araştırma kapsamında katılımcılardan biri üzgün, diğeri duygusal olarak nötr olan iki tür video izlenmeleri istendi. Hüzünlü filmleri izleyen kişilerin, aynı ürünü diğer katılımcılara göre yüzde 300 daha pahalıya aldıkları gözlemlendi. Verilen pek çok kararda duyguların etkili olduğunu belirten araştırmacılar, alınan büyük risklerde veya yeni bir ilişki arayışında, farkında olunmasa da insanları duygularının yönlendirdiğini belirtti.
Yayın tarihi: 19 Şubat 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/19/gny/haber,BEFE72374EB74B858B82BB112E9D8DFF.html
Tüm hakları saklıdır.