Zapsu ile ilgimiz kalmadı hatta bize rakip oluyor
BİM Operasyon Komitesi Başkanı Aykaç, "Zapsular ile ilgimiz kalmadı" derken Zapsu ailesinin yeni zincir kurmasını "Rekabet zinde tutar" diye değerlendirdi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Zapsu ile ilgimiz kalmadı hatta bize rakip oluyor
Perakende sektörünün gizli devlerinden Birleşik Mağazalar A.Ş (BİM) kuruluşundan 13 yıl sonra ilk kez basının karşısına çıktı. Kurucuları arasında Zapsu ailesinin de yer aldığı BİM'in Operasyon Komitesi Başkanı Galip Aykaç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Danışmanı Cüneyd Zapsu ile 7 sene önce, Aziz Zapsu ile ise 2 sene önce bir ilgilerinin kalmadığını söyledi. Bunun kendileri tarafından da dile getirildiğini belirten Aykaç, "Kaldı ki onlar da tanıdığımız, bildiğimiz iyi insanlar" dedi. Aykaç, şirketin bugünlere gelmesinin, stratejinin doğru uygulanmasından kaynaklandığını, bireylere bağlı şeylerin gelip geçici olduğunu, Zapsu ailesinin de bu gelişmede ciddi katkıları bulunduğunu söyledi. Aykaç, yeni bir gıda zinciri kurmaya hazırlanan Zapsu ailesinin kendilerine rakip haline gelmesini ise "Rekabet, güzel şeydir, şirketleri zinde tutar, onları daha güzel şeyler yapmaya iter. Perakende piyasasına daha çok oyuncu gelmesine izin verir. Her geçen gün kendimizi geliştiriyoruz. Birileri mutlaka gelecektir" şeklinde değerlendirdi.
'ŞİRKET ALMAYACAĞIZ'
BİM'in 2007 performansının da değerlendirildiği toplantıda 2008 ve sonrasına ilişkin hedeflerle ilgili bilgi vermekten kaçınan BİM yöneticileri geçen yıla göre daha iyi bir performans beklediklerini söylemekle yetindi. BİM Operasyon Komitesi Üyesi ve Finansman Direktörü Haluk Dortluoğlu, geçen yılın ilk 9 ayında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 35'lik büyüme elde ettiklerini belirterek, "Bu yıl, 2007'de gösterdiğimiz performansa benzer, en az 2007 ölçüsünde olmak üzere bir performans göstermeyi hedefliyoruz" dedi. Öte yandan Galip Aykaç da, organik büyümeyi tercih ettiklerini, herhangi bir şirket satın almayı düşünmediklerini ifade etti.
'CİRODA İKİNCİYİZ'
BİM Operasyon Komitesi Üyesi ve Finansman Direktörü Haluk Dortluoğlu ise, 600 çeşit ürün sattıklarını, özel markalı ürünlerinin, mağaza ürün portföyünün yaklaşık yarısını oluşturduğunu kaydetti. Dortluoğlu, "Mağaza sayısı bakımından Türkiye perakende sektörünün bir numaralı firmasıyız. Ciro bakımından Türkiye perakende sektörünün iki numaralı firmasıyız. Yüzde 3.5 gibi net kâr marjıyla çalışıyoruz. Bu oranı artırmak gibi bir hedefimiz yok" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Zapsu ile ilgimiz kalmadı hatta bize rakip oluyor
Yayın tarihi: 1 Şubat 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/01//haber,97FFD9AC9DF643EDA14EEC4E5F46A9C2.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.