Bizim sektörde inovasyon
KONUK YAZAR NEŞECAN ÇEKİCİ
24.01.2008
Son dönemlerin önemli ve yeni stratejilerinden biri inovasyon yani yenilenme. İnovasyonun tam karşılığı yaratıcılık, yenilikçilik değil. Yeni fikirlerin ticari bir yarara dönüştürülmesi sürecine inovasyon deniyor. Stratejik bir araç olan inovasyon farklı fikirler geliştirmek ve daha da önemlisi uygulamaya geçmektir. Değişik fikirlerin gündeme gelmesi, bilgi ile harmanlanması, ürün/hizmetler haline getirilmesi ve ekonomik bir yarar oluşması ile inovasyon süreci tamamlanmış oluyor. Günümüzde firmalar rekabet gücünü arttırmak ve yüksek katma değer yaratmak amacıyla inovasyona yöneldiler. İnovasyonla krizler fırsatlara çevriliyor. İnşaat ve gayrimenkul sektörlerinin inovasyonu, malzeme, üretkenlik ve iletişim alanlarında kullanması mümkün. Pazarlama inovasyonu da sektörümüz için önemli bir kavram. Pazarlama yeniliği, tasarımı, konumlandırma, tanıtım ve fiyatlandırma konularında önemli değişiklikler sektörümüzün önünü açacaktır. Firmaların yenilik oluşturabilmeleri için sistematik ve müşteri odaklı bir tutum içinde bulunmaları şart. Müşteri memnuniyeti ve hatta çalışan memnuniyeti gibi kavramlarla ilgili inovatif yaklaşımlar da önemli fırsatlar yaratıyor. Sektörümüzde rekabet taklitle değil inovasyonla gerçekleştiği sürece geleceği oluşturma fırsatı doğacaktır. Ürünlerde farklı yaratımlar, iletişim ve pazarlamada da yeni ufuklar açacaktır. Projelerin mimari tasarımı ve konseptinden, yeni satış kanalları oluşturmaya, sunum ve tefriş konularından gazete ilanlarının dizaynına kadar birçok başlıkta değişiklik yaratmak , tekrarlardan kaçınmak çok önemli Sektörümüzün en önemli eksiği, her konuda Ar-Ge faaliyetlerine gereken önemin verilmemesi. Karar, planlama, düşünme, kontrol ve uygulama Hepsi birer Ar-Ge süreci gerektiriyor. Sektörümüzde değişim, kaçınılmaz Ancak bunun için "istemek" ve "çalışmak" gerekiyor. Sektörün tüm alanlarında, tüm kurumlarında ve tüm bireylerinde değişime olan arzu, yeniliğe açıklık fikriyle örtüşen bir yaklaşım gerekiyor. Artık uluslararası rekabette başarı arayan sektörümüz için en önemli stratejik araçlardan biri inovasyon olmalı.
Yayın tarihi: 31 Ocak 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/01/31/em/haber,85CDDB25E63243D3A1C5E536CEB819BA.html
Tüm hakları saklıdır.