kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Ocak 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
ŞELALE KADAK

Canan Kozmetik yeni sahibi L'Oreal'in markalarını da üretecek

Geçen yılın ilginç satın almalarından biri İpek markasıyla ünlü Canan Kozmetik'in yüzde 100'ünün L'Oreal tarafından satın alınmasıydı. İlginçti. Çünkü 1990 yılından beri Türkiye'de aralarında Lancome, Biotherm, Kerastase, Armani, Ralph Lauren gibi markalarla yer alan L'Oreal, Türkiye'de üretime yatırım yapmamıştı. Ta ki Canan Kozmetik'i alana dek.
L'Oreal'in Türkiye cirosu yaklaşık 85 milyon Euro idi. Canan Kozmetik'in ise 26 milyon Euro'luk bir cirosu vardı. Yani bu satın alma L'Oreal için çok ciddi bir operasyondu.
L'Oreal Türkiye'nin yeni genel müdürü Matthieu Serres'e, hazır hisse devrinin de tamamlanmak üzere olduğu şu günlerde, Canan Kozmetik'i neden satın aldıklarını soruyorum.
'Çünkü' diyor. 'L'Oreal Türkiye'ye kozmetik markası Lancome gibi üst ürünlerle girdi. Türk kozmetik pazarının en büyük segmentini saç bakım pazarı oluşturuyor. Bu pazardaki en büyük yerli marka ise İpek markasıyla Canan Kozmetik. Ekonomik değerde, ulaşılabilir, yaygın ve rekabet edebilen bir marka. L'Oreal böylece daha geniş bir müşteri grubunu da kapsayarak Türkiye'de portföyünü tamamlamış oldu.'
Anlaşılacağı üzere Fransız kozmetik devi, yapmış olduğu satın almadan pek bir memnun. Nasıl olmasın ki. 124 milyar dolara ulaşan dünya kozmetik pazarının büyüme hızı 2006'da yüzde 4.8 olmuş. Türkiye ise son yıllarda Avrupa pazarının neredeyse 3 katı bir hızla büyüyor.
Genel Müdürü Serres'in verdiği rakamlara göre, 2006 yılında Türkiye'deki kozmetik pazarı yüzde 12 oranında büyümüş.
Ve Türkiye, kişi başına düşen 11 Euro'luk kozmetik harcamasıyla gelecek vadediyor. Yani Avrupa Birliği'nde kişi başına 80 euro, ABD'de ise 75 Euro'luk bir kozmetik harcaması var. Türkiye'nin de bugün olmasa bile yakın bir gelecekte bu rakamlara ulaşacağı varsayılıyor.
Üstelik kozmetikte liderliği saç bakım ürünleri götürüyormuş. Daha yeni yeni saç bakımında sabundan şampuana doğru bir yöneliş var. İpek'in dev boyuttaki nispeten ucuz aile tipi şampuanları da zaten bu yüzden L'Oreal'in dikkatini çekmiş.
L'Oreal bir adım attı. Gerisi mutlaka gelir diye düşünüyorum. Serres, Canan Kozmetik'in tesislerinin çok modern olduğunu ve gelecekte L'Oreal'in ürün gamındaki bazı markaların bu tesislerde üretilmesinin planlandığını müjdeliyor.