kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Tempur Türkiye Genel Müdürü Mehmet Güven, "Kimse yatağını başkasına göstermiyor, bu yüzden de birkaç bin dolar vermek istemiyor" dedi

'Türkler parayı şekle veriyor yatakta sağlığına bakmıyor'

FATİH ATALAY
Tempur Türkiye Genel Müdürü Güven, Türklerin parasını araba, saat gibi ürünlere harcadığını, yataktaki sağlığına ise dikkat etmediğini vurguluyor..
NASA yatağı olarak da bilinen Tempur'un Türkiye Genel Müdürü Mehmet Güven, Türklerin parasını gömlek, saat, araba gibi 'şekle' harcadığını ifade ediyor. Güven, "Kimse yatağını başkasına gösteremiyor. Bu yüzden de bir yatağa birkaç bin dolar vermekten kaçınıyor. Birçok kişi bu yüzden yatağın sağlık açısından öneminin de farkında değil. Türklerin yüzde 5-10'unun uyku problemi olduğu bir ülkede yaşıyoruz" diye konuşuyor. Tempur yataklarını Türkiye'ye getirme fikrinin nereden doğduğunu sormamız üzerine Mehmet Güven şöyle cevap veriyor: "1999 yılında Tempur'u Türkiye'ye getirmeden önce 15 yıllık borsacıydım. Çok yıpranıyordum. Borsada risk de çok fazlaydı, geleceğin ithalatta olduğunu gördüm. Oturup neyin ithalatını yapabilirim diye düşünmeye başladım. 44 farklı tüketim mamulü çıkardım. Aralarından yastık ve yorgan sıyrıldı. Sonuçta herkes yastık ve yatak kullanmak zorundadır diye düşündüm. Tempur da farklı bir üründü." Tempur yataklarının tek dezavantajını yataklarda yatanların bir daha başka bir yatakta yatamaması olarak gösteren Güven, müşterilerinin tatile giderken otellere Tempur yatağı olup olmadığını sorduklarının altını çiziyor. Güven, Türkiye'deki yatak pazarının yıllık 2 milyon adet olduğunu belirtirken, Tempur Türkiye olarak 2007 cirolarının 10 milyon dolar olacağını vurguluyor. En ucuz Tempur yatağının bin 300 dolardan başladığını ifade eden Güven, yatakların fiyatlarının 7-8 bin dolara kadar çıktığını kaydetti.

50 YATAK SATTIRAN İŞADAMI
Güven, "2 kişilik yatağın fiyatı 2 bin 250 dolar. Eğer müşterilerimiz yataklardan memnun kalmaz ise 1 ay içersinde geri alıyoruz. Yatakları geri iade oranı yüzde 1-2 arasında değişiyor. Tempur ilk 2 sene reklam yapamayacağımızı ifade etmişti. Bu süre zarfında satışlarımız kulaktan kulağa, yani fısıltı gazetesi şeklinde gerçekleşti. Bir sanayici işadamı, çevresine en az 50 yatak sattırdı. Mesela Hüsamettin Cindoruk yatağımızdan aldıktan sonra bir tane de Süleyman Demirel'e aldı" diye konuştu.