Nazilli'deki Dilek Et Lokantası'nın sahibi Mustafa Dilek, şişman heykelin iyi bir imaj olduğunu söylüyor.
Aşçı heykeli dünyaca ünlü oldu...
Edip OZAN ÜÇOK/ YENİ AKTÜEL
Aşçı Mustafa Dilek'in heykeli meşhur olunca firma seri üretime geçip Uzakdoğu'ya bile sattı..
Son üç yıldır Türkiye'nin dört bir yanındaki lokantalara, dinlenme tesislerine girdiğinizde, göbekli, tonton ve sempatik aşçı heykelleriyle karşılaşırsınız. Aşçı heykeli furyasını başlatan Aydın'ın Nazilli ilçesindeki Dilek Et Lokantası'nın sahibi 46 yaşındaki Mustafa Dilek. "2004'te istedim ki, arkamda kalıcı bir şey bırakayım. 30'uncu yılımı böyle taçlandırayım" diye anlatıyor heykel girişimini.
PATENTİNİ ALMAK İSTEMİYOR
Üç yıl içinde Mustafa Usta'nın heykellerinin şöhreti almış başını yürümüş. Orion Firması ise başkasına satılan ilk heykel sonrası Türkiye dışında Çin'e, Almanya'ya, Fransa'ya ve Kıbrıs'a ihraç etmeye başlamış aşçı heykellerini. "Patentini almayı düşünmediniz mi, ciddi para kazanabilirsiniz" diye sorduğumuzda da cevabı şöyle oluyor: "Bunu hep söylüyorlar. Ciddi para kazanabilirmişim ama maddi olarak hiçbir beklentim yok. İşimle alakalı değil. Orion kazansın. Onlarla ikili ilişkilerim çok iyi. Bana kolaylık gösteriyorlar, çünkü devamlı alışveriş yapıyorum. Mesela 15 bin dolarlık hamur çevirme makinesi getirtecekler Amerika'dan. İlla ki bir kolaylık göstereceklerdir." Bugün, heykeller 530 YTL'den satılıyor. O kadar ki şu sıralar bir banka reklamlarında da Mustafa Usta'nın heykeli kullanılıyor.
Yayın tarihi: 16 Kasım 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/16//haber,591BC5AA77C2433B9FC26C063F093159.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.