PEK çok izleyici, bazı dizilerden artık keyif almaz olduklarını söylüyorlar. Daha önce zevkle izledikleri dizilerde adını koyamadıkları bir durağanlık olduğunu belirtiyorlar. Nedeni basit: Dizilerin süresi uzadı da ondan. Geçen hafta Avrupa Yakası reklamlarıyla birlikte tam 2 saat 15 dakika sürdü. Açın ComedyMax kanalını bakın. En uzun güldürünün süresi 35 dakika.. İçine en fazla bir kuşak reklam, tamamdır... Gülüyorsunuz, eğleniyorsunuz, dikkatiniz dağılmıyor, en esprili sahneler sakız gibi uzamıyor, komedinin gazı kaçmıyor... Gülse Birsel'e acıyorum. İçine 2 kuşak fazla reklam aldırabilmek için 80 dakika güldürü dizisi yazmak zorunda kalıyor. Tabii ki bu, Gülse'nin tercihi değil. Reklamveren öyle istiyor. Olan da ekran başındaki izleyiciye oluyor. Saat 22.00'de başlayan diziler, sabaha karşı bitiyor. Bunun çalışanı var, öğrencisi var. Peki çözüm ne? Büyük kanallar, aralarında centilmenlik anlaşması yapacaklar. Kuşakların süresi kısalacak ama gelir kaybına uğramamaları için reklam tarifesi yükselecek. Böylece hem ekran başında reklam eziyeti bitecek, hem dizilerin süresi kısalıp daha kaliteli ve özenli yapımlar ortaya çıkacak hem de Ar- Ge araştırmasına her yıl milyon dolarlar harcayan beyaz eşya firmasıyla, lahmacuncunun aynı şartlarda reklam vermesinin önüne geçilmiş olacak. Bu mudur? Budur!..
Bugünkü Tüm Yazıları
İki buçuk saatlik dizi mi olur?
Yayın tarihi: 3 Ekim 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/03/gny/haber,2F46304E527D4BA384FD8BDA35B5D3BC.html
Tüm hakları saklıdır.