STAR TV'nin gazete ilanlarına gözüm takıldı. Kocaman altın rengi harflerle "Star'ın altın yılı" yazmışlar. Altına yine iri harflerle "KADINLARIN STARI" yazılmış. Onun altına da küçücük harflerle "Erkeklerin de" ibaresi eklenmiş. İşte reyting oklarının "kadına" çevrildiğinin vesikası. Star'ın yeni tanıtım filmleri de bunu destekliyor. Televizyonlara şöyle bir bakın. Tüm yapımlar, "kadın izleyiciyi" hedef alıyor. Erkeklere bir-iki mafya dizisi, üç-beş spor programı dışında ekran karşısında hayat hakkı yok. Zavallı adamlar, akşam hanımları hangi diziyi izlerse ona "eşlik etmek" zorunda. Senaristlerin de yapımcıların da yüzde 80'i kadın. Televizyonların "stratejik" noktalarında kadın yönetici sayısı artıyor. Reklam ajanslarının yönetici kademelerine de kadınlar hakim olmaya başladı. Neden? Çünkü kadın hem daha fazla televizyon izliyor hem de ailenin "dış alımcısı" olarak harcamalarda tercih kullanan ilk kişi... Yani reklam kampanyalarının boy hedefi... atv'nin yıllardır reytinglerde başa güreşmesinin başlıca nedeni, "dişi" bir kanal imajı çizmesi. Şimdi Star da aynı kulvara girmeye çalışıyor. Ama bir tehlike var. Ya kadınlar, "gözlerine sokulan" bu kılıç hamlesiyle, "memesinden reyting sağılacak canlılar" gibi görüldüklerini fark ederlerse? Star, 2007'yi "Altın Yılı" ilan etti. Belli ki gözünü de kadınların "altın günlerine" dikmiş!.
Bugünkü Tüm Yazıları
Kadın memesinden reyting sağmak
Yayın tarihi: 12 Eylül 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/12/gny/haber,A2EAB6E6C9DF42F79F5F56382FC33E2E.html
Tüm hakları saklıdır.