Feribot tam yol ileri yaparsa halat kopar
Deniz DERİN-Ali BALCI MERKEZ
Ölüme yol açan halat 64 mm çapında ve ani bir yüklenmede bile 67.5 tonluk basınca dayanıklı. Halatların kopması için, geminin tam yol ileri bir hızla hareket etmesi gerekiyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Feribot tam yol ileri yaparsa halat kopar
Bodrum-İzmir-İstanbul seferini yapan feribotun hareketi üzerine koparak güvenlik görevlisi Zekeriya Timur'un ölümüne neden olan katil halatlar kazanın meydana geldiği Sarayburnu İskelesi'nde incelenmek üzere bekletiliyor. Halatlar, Denizcilik Müsteşarlığı bünyesinde kurulan Deniz Kazalarını İnceleme Komisyonu tarafından incelendikten sonra olay yerinden kaldırılacak.
HER YERDE OLABİLİR
Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdür Yardımcısı Gani Aygün, dünyanın her yerinde bu tür halat kopma kazalarının meydana geldiğini belirterek, "Feribotun motorları, çalışıyor olması halinde bu halatları koparabilecek güçtedir. Yanaşma-kalkma manevralarında veya çok ağır bir fırtına dahi halatları aşırı yük binmesi neticesinde koparabilir" dedi.
GEMİ ÇOK HIZLIYDI
Gemilere halat üreten bir Alman firmasının yetkili mühendisi, büyük gemileri bağlayan halatların 56, 64 ve 72 milimetre çapında olduğunu belirterek "Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla feribotun bağlandığı halat 64 milimetre çapında. Bu halatlar normal çekme sırasında 150 ton ağırlık çekebilir. Ancak ani bir vurdurma ile yüklenildiği zaman minumum 67.5 ton ağırlığındaki basınca dayanabilecek güçtedir. Dünkü kazada da motorları çalıştırıp tam yol ileri giden feribot, bu gücün çok üstünde bir güç ile halatlara yüklenmiştir" diye konuştu.
KOMİSYON KARAR VERECEK
Olayda ihmalin bulunup bulunmadığı, Denizcilik Müsteşarlığı bünyesinde kurulan Deniz Kazalarını İnceleme Komisyonu tarafından kararlaştırılacak. Komisyon, kazayı oluş şekli ve detaylarıyla inceleyip karara bağlayacak. Zekeriya Timur'un ölümüne neden olan halat ve olay yeri, komisyonun incelemeleri için görevliler tarafından muhafaza altında tutuluyor.
BİLİRKİŞİ RAPORU
Bu arada kazanın oluş nedenini kaptanın seyir defteri ile jurnal raporu belirleyecek. Feribot kaptanının yaptığı her hareketi el yazısıyla not aldığı seyir defteri ve GPRS sistemiyle geminin hareketlerinin takip edilip kayıt altında tutulduğu jurnal raporunu savcı incelemeye aldı. Savcı tarafından atanacak bilirkişi, raporları inceleyip kaza nedenini ortaya çıkaracak.
İLİŞKİLİ HABERLER
Feribot tam yol ileri yaparsa halat kopar
Yayın tarihi: 22 Ağustos 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/22//haber,F4A8B89BCEC648B7BC91D8064B02FB97.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.