İnternetin hayal âleminde üç boyutlu mağaza dönemi
Second Life oyunu insanların hayal gücünü etkileyip mağaza ve ürünlerle oyuncuların hayallerini satın almaya çalışıyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
İnternetin hayal âleminde üç boyutlu mağaza dönemi
IBM Yazılım dahil pek çok yazılım şirketi 3 boyutlu internet teknolojisi ile internet üzerinden alışverişi güvenli ve kolay hale getirmeye çalışıyor. Linden Lab adlı şirket tarafından ABD'de başlayan oyun artık milyonlarca kişinin tutkusu haline geldi. Kaç kişinin kullandığı konusunda spekülasyonlar devam ederken firmalar mağaza almaya devam ediyor. Vestel, oyunda sanal ada alarak Vestel City'yi Second Life'a taşırken marka bilinirliğini artırmayı hedefliyor. Giyim firmaları insana benzer Avartar adı verilen oyun kahramanlarını giydirirken 3 boyutlu dünyada alışveriş olanağı sunuyor. Oyunda kullanılan 3 boyutlu internet uygulamalarında IBM'nin yazılım teknolojisi de kullanılıyor. Böylece oyun sırasında kullanılan olanaklar ve sanal reklam uygulamaları kullanılıyor.
YENİ PAZAR
Kimi borcunu, kimi sağlık sorunlarını unutmak için Second Life oyununa dahil oluyor. Gerçekte pasif kişiliğe sahip biri, yalan dünyanın seçkin kişiliği olmaya çalışıyor. Giyim firmaları, restoranlar, konsept otomobiller, beyaz eşya ve ev elektroniği ürünleri yalan dünyada kullanıcılar tarafından kullanılıyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
İnternetin hayal âleminde üç boyutlu mağaza dönemi
Yayın tarihi: 12 Ağustos 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/12//haber,254756B0DD1C4F09A4ACF0EC46453E90.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.