Ebru Adıyaman'ın yapıtı Akbank Başarı Ödülü'nü aldı.
'Şimdi ve burada' olanı
Resim ve Heykel Müzeleri Derneği'nin 26 yıldır düzenlediği 'Günümüz Sanatçıları' sergisi Aksanat'ta. Sergide, sanatın yeni neslini kamuoyuyla paylaşan 21 'ilk' yapıt var..
Geçen yıl çeyrek asrı dolduran Resim ve Heykel Müzeleri Derneği (RHMD) ve Akbank Sanat etkinliği olan 'Günümüz Sanatçıları' karma sergisi, İstiklal Caddesi üzerinde Aksanat olarak bilinen Akbank Sanat Galerisi'nde izlenmeye devam ediyor. Seçiciliğini SABAH köşe yazarı ve Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Hasan Bülent Kahraman'ın yaptığı bu 26. sergi de, genç sanata sahip çıkmakla, bayrağı Borusan Sanat Galerisi'nden devralmış. Kahraman'ın bu yıl seçtiği yeni yapıtlar, bağlamlarından çok, estetik değerleri ve ifade çeşitlilikleriyle göz dolduruyor. Yine de yazar ve sosyolog Kahraman, sergiye ilişkin kaleme aldığı beş maddelik sunumunda, günümüz dünyası görsel kültürünü şekillendiren unsurları vurguluyor. Bu yönüyle 11 Eylül sonrası dünya, ardından oluşan güvenlilik ve güvensizlik hareketleri, Türkiye'nin bu oluşum içinde bulunduğu kıtasal ve kültürel 'aradalık', serginin 'ruhunun' kısa bir özeti aslında. "...Bugün İstanbul'a saçılmış olan galerilere baktığımız zaman 'embriyo' halinde gördüğümüz bu gerçek, bu sergiyle yeni bir içerik kazanıyor," diyor Kahraman ve ekliyor: "Buradaki sanatçıların belli bir sosyolojisi var. Büyük çoğunluğu, sanat hayatlarının başlangıcındalar. Bu serginin ve onların önemi, buradan kaynaklanıyor. Bu sanatçılar yapıtlarıyla yeni bir çağı imliyor." Tüm bunlar bir yana, Akbank Sanat Galerisi'ndeki sergide deneyimlenen ifade ve teknik zenginliğinin basit bir de nedeni var aslında. O da, sergi düzenleme kurulunun sanatçılardan herhangi bir konu, kavram ve sınırlama taleplerinin olmayışı. Sergide nicelik olarak iki tuval, bir dijital fotoğraf, tam sekiz yerleştirme, bir video sanatı örneği, bir seramik ve üç ayrı duvar kağıdı üzerine mürekkepten oluşan bir teknik armoni söz konusu. Buna ek olarak sergide, özellikle Eda Kaytan'ın yün iple oluşturduğu yalın, ancak derin düzenlemesi, Şenay Kazalova'nın soyut portre tuvali, Sabriye Çelik'in özyaşamöyküsel bir dürüstlük yayan İlköğrenim Tahtası, Güler Aşık'ın tel, çimento ve kumla ürettiği Kent Vesikası tabletleri dikkat çekiyor. Yinelemek gereksiz olsa da, yarını bugünden gösteren bu sergiyi vücuda getiren öteki imzalar da bu son vurgunun kapsama alanı dışında hiçbir şekilde kalmıyor. 28 Temmuz'a kadar izlenebilecek sergide ayrıca, Kerem Ozan Bayraktar, Çağrı Duygun, Evren Erol, Ezgi Okur, Ali İbrahim Öcal, Didem Sandıkçı, İrem Tok, Mehmet Vanlıoğlu, Bahadır Y. Yıldız, Erdal Duman ve Burcunur Şanal'ın da çalışmaları sanatseverlere sunulmuş. Tel: (0212) 252 35 00
Yayın tarihi: 20 Temmuz 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/20/cm/haber,D5FA3DB31E5E4087B6C6A913B0150AFA.html
Tüm hakları saklıdır.