Çeşme kalite konusunda kararlı
Türkiye'de turizm hareketinin öncü beldelerinden çeşme, başta Akdeniz kıyılarındaki turizm merkezleri olmak üzere, son 10-15 yıldır uygulanan ''her şey dahil'' sistemle birlikte önemli ölçüde pazar kaybetse de kaliteden ödün vermemek adına bu sisteme geçmemekte direniyor. ..
Turizmde, kaliteden ödün vermeden yer edinme hedefini ısrarla koruyan Çeşme, kalite ve fiyat dengesi nedeniyle oluşan dış pazara açılamama sorununu da kalitesini daha üst noktaya taşıyarak aşmayı planlıyor.
Çeşme Otelciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Ilıca Hotel Genel Müdürü Yakup Demir, AA'ya yaptığı açıklamada, nisan ayında açılan 2007 sezonunun, ülke genelinde olduğu gibi Çeşme'de de 2006 yılına göre çok daha iyi olacağı umudunu taşıdıklarını söyledi.
Şu ana kadar yaz dönemine ilişkin ulaşan rezervasyon iletişimlerinin hayli yüksek olduğunu, temmuz-ağustos ayları doluluk oranlarının yüzde 70-80'lere ulaştığını belirten Demir, bu rezervasyonların neredeyse tamamının Çeşme'nin dış pazara çok açık olmaması nedeniyle iç pazardan geldiğine işaret etti.
Demir, bu durumun Çeşme'deki turizm anlayışıyla dış pazar beklentilerinin uyuşmamasından kaynaklandığını ifade ederek, şunları kaydetti:
''Çeşme, dış pazara çok açık değildir. Türkiye'de son zamanlardaki turizm yapısında ciddi değişiklikler oldu. Rekabet piyasası, turizmde çok ciddi olumsuz pazarlama faktörlerini getirdi. Bunun en üstünde 'her şey dahil' sistem geliyor...
Burada, İzmir'den başlayarak, hatta tüm İzmir destinasyonuna kesinlikle 'her şey dahil'in girmesini istemiyoruz. Çünkü, giren yerleri ciddi şekilde tahrip etti, olumsuz kıldı.''
''TURİZMİN İÇERİĞİYLE AYKIRI''
''Her şey dahil'' sisteminin, öncelikle turizmin içeriğiyle bağdaşmadığını söyleyen Demir, şöyle devam etti:
''Bu, son 10 senenin modası. Bir defa turizmin içeriğinde, gezmek, dolaşmak, kültür var... Ama insanlar, 'Bir kola veya bir birayı dışarıda içmeyelim' hesabını yaptıklarından, maalesef otel dışına çıkmıyor. Bu da turizm kelimesinin içeriğiyle buluşmuyor. Çeşme, bu konuda şu ana kadar dayandı ve gelecekte de dayanacağı inancındayız.''
DIŞ PAZAR DA KALİTEYLE CEZBEDİLECEK
Yakup Demir, Çeşme'nin kaliteli hizmet anlayışında, Türkiye'deki diğer turizm beldelerinin, hatta İtalya ve Yunanistan'ın ilerisinde olduğunu savunarak, turizm açısından ''beach clup''ları, çarşısı, restoranlarıyla Çeşme'nin sahip olduğu zenginliklere çok az yerin sahip olduğunu belirtti.
Dış pazarda bugün için yaşanan sorunları da aynı anlayışla, kaliteyi yükselterek aşmayı hedeflediklerini belirten Demir, bunun için Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği'nin (TYD) bir pilot bölge ilanı olduğunu; bu çerçevede Çeşme, Tekirova gibi beldelerde Sardunya örneğinin uygulanması planı bulunduğunu bildirdi.
İtalya'nın Sardunya Adaları'nın, oluşturulan standart ve atmosferle Avrupa'da tüm özel misafirlerin tatil beldesi olduğunu belirten Demir, ''Bu adayı örnek alarak, Çeşme'de turizm hedefimizi ve turizm kalitemizi yükseltmek istiyoruz. Bu doğrultuda da adımlarımız var'' dedi. Demir, Sardunya Adaları modelinin, Çeşme'nin özellikleri dikkate alındığında çok benzeştiğini, bunun için çok büyük finansmanlara da ihtiyaç olmadığını vurgulayarak, şöyle konuştu:
''Öncelikle Sardunya Adaları'nda ciddi bir standart var. Mesela Sardunya'da taksiler beyaz Mercedes'tir ve o standartta gelişmiştir. Çok iyi bilgilendirme formu var. Sardunya Adaları'nın girintili çıkıntılı koylarında çok özel servisler vardır. Her koy, bir şekilde değerlendiriliyor. Sardunya Adaları'nda dünyanın en önde gelen butikleri mevcuttur. Bu, Çeşme'de neden olmasın. Hatta yarısı var. Önemli olan hepsini yapıp, 'Biz Sardunya Adası kadar güzeliz' deyip ortaya çıkmaktır. Bu standartları yapmak için herhangi bir finansmana da çok ihtiyaç yok.''
TURİZM TAHSİSLERİNİN İPTAL EDİLMESİ
Bu çerçevede, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Çeşme'de yapılan turizm tahsislerinin iptal edilmesinin bazı turizmciler üzülmesine rağmen, sevindirici olduğunu belirten Demir, Çeşme'nin ihtiyacının 500 ya da 1000 yataklı dev 5 yıldızlı oteller değil, butik ve özel belgeli oteller olduğunu kaydetti.
Çeşme'nin, turizmde kaliteyi arayanların yeri olduğunu vurgulayan Demir, konuklarına dünya standartlarının da üstünde yüzde 95 memnuniyet düzeyi ile hizmet verdiklerini ve iyi, kaliteli ve anılarda kalan bir tatil
yapmak isteyen herkesi Çeşme'ye beklediklerini sözlerine ekledi.
Yayın tarihi: 11 Temmuz 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/11//haber,F844BB49357F413DBC08BDBF104FB889.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.