Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer
'Türkçe karakter sorununu 2008'e kadar çözmek zorundayız'
Turkcell, Vodafone ve Avea'nın, abonelerin Türkçe karakter kullandıkları için çektikleri her kısa mesajda (SMS), iki kat ücret ödemisinin önüne geçilmesi bekleniyor.Bu konuda Telekomünikasyon Kurumu'nun sonuç almak için operatörlerle görüşmeye devam ediyor. Türkiye'de 60 milyona yakın cep telefonu abonesi, Türkçe beş karakterin (ç, ğ, İ, ı, ş) GSM alfabesinde yer almaması nedeniyle yıllardır çektikleri her kısa mesaj için fazla para ödemek zorunda kalıyor. Telekomünikasyon Kurumu öncülüğünde Turkcell, Vodafone ve Avea, bu sorunun çözülmesi için bir dizi toplantı yaptı. Ancak, bu toplantılarda bir türlü istenen sonuç alınamadı. Söz konusu 3 operatör de sorunun aşılması için milyonlarca dolarlık yatırım yapılması gerektiğine dikkat çekerek, bu aşamada oluşacak maliyeti üstlenmekten kaçınıyor. Operatörlerin isteksizliği Telekomünikasyon Kurumu'nun da elini kolunu bağlıyor. Operatörlere yaptırım uygulayarak sonuç alamayacağını düşünen Kurum, görüşmeler yoluyla mesafe almaya çalışıyor.
2008'E KALMAMALI
Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, SABAH'a yaptığı açıklamada, operatörler ve ilgili taraflarla bugün (cuma) İstanbul'da yeni bir toplantı daha yapacaklarını belirtti. GSM operatörlerinin bu alanda yatırım yapması gerektiğine işaret eden Acarer, yatırımın mali boyutuna ilişkin soruyu, "Biz, Türkçe karakterler konusunda bir çalışma yaptık. Ancak, bu çalışmamızda yapılacak yatırımın maliyetini hesaplamadık" şeklinde yanıtladı. Operatörlerle görüşmeyi sürdürecekleri mesajını veren Acarer, sorunun 2008 yılına kalmadan çözülmesi gerektiğini söyledi.
Yayın tarihi: 6 Temmuz 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/06//haber,D0A527D903B2475287194D2B80241F2C.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.