kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Haziran 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Hazırgiyimde de birleşme ve satın almalar olacak

MENEKŞE ATASELİM BÜKREŞ
Koton Genel Direktörü Kanburoğlu, yabancıların yoğun ilgi gösterdiği Türk hazırgiyim sektörünün geleceğinde konsolidasyon göründüğünü söyledi..
Türk hazırgiyim pazarı yabancı markalar için cazibe merkezi olmaya devam ederken, yerliler de doğru yerde konumlanma çalışmalarına devam ediyor. Yurtiçi ve yurtdışında 3 yıl içinde 300 mağaza hedefleyen Koton'un Genel Direktörü İbrahim Kanburoğlu, iki ay önce pazara giren Hollandalı hazırgiyim markası C&A ve Türkiye'ye gelme planları yapan İsveçli H&M'i işaret ederek, "Bu markaları çok dikate alıyoruz. Aksini söylemek haddini aşmak ve ukalalık olur" dedi. Türkiye'de hazırgiyim sektörünün ileriye dönük olarak mutlaka konsolidasyon beklemesi gerektiğinin altını çizen Kanburoğlu, şöyle konuştu: "Biz yerimizi koruyup, üstüne eklemek istiyoruz. Stratejimiz değişmeyecek. Ancak yabancı, pazarda istediği payı almak için yayılmalı. Durum böyleyken mutlaka ve mutlaka bir konsolidasyon olması beklenmeli. Bu markalar çok ciddi paralar verip agresif şekilde geri dönüşünü isteyecekler. Biz de tekrardan organizasyonlarımızı kontrol edeceğiz." Kanburoğlu, pazara sonradan girmenin maliyetli olacağına dikkat çekerek, "Onların avantajı finansal güç. Ama biz de iyi yerleri önceden tutmuşuz. Bizim dezavantajımız, yabancılar piyasaya girdiği için kiraların artması olabilir" diye konuştu. Ülkede açtığı ilk mağazası planlanandan iki kat fazla kâr eden Koton, Romanya'da 3 yılda 5 mağazaya ulaşmayı ve bölgesel liderliği hedefliyor. Rusya, Romanya ve Yunanistan'da operasyonları devam eden şirketin 40'tan fazlası yurtdışında olmak üzere toplam 150 mağazası var. 2006'da 104 milyon dolar ciro yapan Koton, bunun yüzde 20'sini yurtdışından elde etti. Koton'un 3 yıl sonraki ciro hedefi 265 milyon dolar.