Sıcak geçen kış hazırgiyimcileri üzdü
Küresel ısınma nedeniyle beklenenden daha sıcak geçen kış, giyim sektörünün tahminlerin altında büyümesine neden oldu. KMG Araştırma, Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Koordinatörü Renan Burduroğlu, 2006 2007 kış sezonu verileri hazırlanmadan önce, bir önceki dönem verileri ile yaptıkları projeksiyonlarda 7 milyar dolara yakın bir değer beklenirken 6.3 milyar dolarlık bir alışveriş değeri gerçekleştiğini bildirdi. KMG Araştırma Perakende Araştırmalar Bölümü tarafından 6 aylık dönemler itibariyle yılda iki kez gerçekleştirilen Türkiye Hazır Giyim Tüketim Endeksi raporuna göre, hazır giyim harcamaları bir önceki kış dönemine göre dolar bazında 6.3 milyar dolar ile yüzde 2.6, YTL bazında ise 9 milyar ile yüzde 10.1 oranında artış gösterdi. Burduroğlu yaptığı değerlendirmede, bu kış sezonunun mevsim normalleri üzerinde sıcak geçmesinin, kışlık ürün alışverişlerinde negatif rol oynadığını belirterek, "2006 - 2007 kış sezonu verileri hazırlanmadan önce, bir önceki dönem verileri ile yaptığımız projeksiyonlarda 7 milyar dolara yakın bir değer beklenirken 6.3 milyar dolarlık bir alışveriş değeri gerçekleşti'' ifadelerini kullandı. Burduroğlu, kaban, palto mont, atkı, eldiven, bere, pardösü ve yağmurluk gibi ürün kategorilerindeki satışlarda bir önceki kışa göre azalma yaşandığını kaydetti. Raporda, 14-27 ve 28 yaş üzeri kadın gruplarının yüzde 49.4 ile hazır giyim alışverişlerinde en yüksek payı aldığı belirtildi.
Yayın tarihi: 31 Mayıs 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/31//haber,7A61F160EEBF43A2BF227F2321B45DAA.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.