Türkiye’nin en değerli markası Ford
Brandfinance ve Capital dergisi işbirliği ile gerçekleştirilen "Türkiye'nin En Değerli Markaları" araştırmasında, Türkiye'nin en değerli markası Ford Otomotiv oldu. Ford'u, Turkcell ve Petrol Ofisi izledi.
Brandfinance ve Capital dergisi işbirliği ile gerçekleştirilen "Türkiye'nin En Değerli Markaları" araştırması sonuçlandı. Araştırmada Türkiye'nin en değerli markası 2.28 milyar YTL'lik marka değeri ile Ford Otomotiv oldu. Sıralamada, Turkcell 1.95 milyar YTL'lik marka değeri ile ikinci, Petrol Ofisi de 1.9 milyar YTL'lik marka değeri ile üçüncü oldu.
Araştırmada, 2002-2006 yılları arasındaki 5 yıllık dönemi kapsayan net satış hasılatı rakamları ve net faaliyet karlarına göre 211 kuruluş değerlendirildi. Araştırma genelinde, 21 gıda, 17 tekstil, 15 ev eşyaları, 14 perakende ve 12 bankacılık markası en değerli markaya sahip sektörler oldu.
Brandassit Genel Müdürü Muhterem İlgüner, araştırmada, marka gibi bir değerin mükemmel sonuçların elde edecek şekilde yönetilmesini amaçladıklarını belirterek, kuruluşlarda pazarlama ile finansman birimleri arasında işbirliği oluşturarak Türk markalarına sağlıklı ve izlenebilir bir yapı kazandırmayı hedeflediklerini söyledi.
(ANKA)
Yayın tarihi: 8 Mayıs 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/08//haber,038A03F697BB4A538CF3D018D726B0DD.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.