Siyasi ortama başkaldırı sergisi
1980 doğumlu genç sanatçı Erinç Seymen, 'Av Mevsimi' sergisiyle öncelikle galeri mekânının tüm sterilliğini yok etmeyi hedeflemiş. Burayı sergisi aracılığıyla söyleyeceği sözün vurgusunu çoğaltan bir alan olarak tasarlamış. Duvarların rengini değiştirmiş, ışığını azaltmış. Kendi bestelediği sesi sergideki videolara uygun olarak yerleştirmeye özen göstermiş. Sergi, birçok farklı bölümü içinde barındıran bir kitabı andırıyor. Tayyip Erdoğan'ın ayın personeli imgesi ve spor takımlarının armalarını andıran ilüstratif resimler, sergide dikkatimizi çeken bölümlerin başında. Bir bölümde Seymen, 'Ayşegül' başlıklı çocuk kitaplarından yola çıkmış. O zararsız Ayşegül imgesine eklemelerde bulunarak, bu kitapların çoğalttığı kadını eve, erkeği sokağa ait kılan muhafazakâr kodu görünür kılmaya çalışmış. Seymen'in sergi için yola çıktığı kavram ise güvenlik. Genç sanatçının, güvenliğinin tehdit edildiğini hissettiği son dönem Türkiye'sine ilişkin duyduğu tedirginlik, bu serginin kavramsal çerçevesini belirlemiş. Serginin en ilginç tarafı 1980 doğumlu bir sanatçının bu kadar çok toplumsal meseleye ilişkin söz söyleme telaşı... "Siyasi atmosferin faşizanlaştığı bir dönemde yaşıyoruz. Bu duruma cevap vermekten başka bir şansım yok. Çünkü sanat yapmak için yaşamıyorum. Yaşadığım için sanat yapıyorum," diyen Seymen'in bu sergisi ay sonuna kadar Galerist'te. Tel: (0212) 244 82 30
Yayın tarihi: 13 Nisan 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/13/cm/haber,DD9B5AF1CA21496498FFD184B73687E7.html
Tüm hakları saklıdır.