Türkiye'de süpermarket sayısı yükseliyor
AC Nielsen'in hazırladığı 'Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Raporu' Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun Mart 2007 tarihli dergisi PER-DER'in ikinci sayısında yayımlandı. Raporda, Türkiye'de alanı 100 metrekarenin üzerindeki hiper, zincir ve süpermarket sayısının 1998-2004 arasında 2 bin 135 adetten, 4809 adede yükselirken, 50 metrekarenin altında alana sahip bakkal sayısının ise 32 bin 639 azalışla 122 bin 781 adede gerilediğine dikkat çekilmişti. Yine raporda, perakendecilerin 2006 yılı ciro paylaşımında da süpermarketlerin pazar payı yüzde 52,4 olurken,bakkallar pazar payının yüzde 30,5'de kaldığı vurgulanmıştı.
|