kapat
   
06 Mart 2007 Salı
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Corolla, gerçek anlamda evrim geçirip tasarım ve performans anlamında çok olumlu bir yere gelmiş.
Avensis sanılan Corolla

İbrahim; "Abi Rahşan bize bir Avensis bırakmış," dedi. "Olmaz İbo. Corolla bırakacaktı." "Hayır abi, Avensis." "Diyet Rahşan'ı otomobilleri bile tanımayacak hale getirdi herhalde," diye düşünüp Avensis'in direksiyonuna geçtim. Fakat göstergeler pek de Avensis'e benzemiyordu.

Rahşan Gülşan kapıdan kafasını uzattı ve "Acaba bu hafta birkaç yüz beygir gücü olmayan, kendi halinde efendi bir otomobili denemek ister misiniz, yoksa yine bir acayiplik mi bulmalıyız?" dedi. Belli ki, bu hafta efendi uslu bir 'aile otomobili' test ettirmek istiyor ve altlık hazırlıyordu. Aslında kabul etmezdim ama geçen haftadan Rahşan'a karşı biraz mahcubum. BMW 335i'yi test ederken bir ara dört tekerleğim yerden kesilmişti. Bunu Rahşan'a naklederken "İyi ki yanımda değildin. Sen olsaydın ya yana yatıp iki teker üzerine düşer ya da devrilirdik!" diye düzeysiz bir espri yaptığım için, çok az da olsa bir 'mahcubiyetim' vardı. Gerçi esprim işe yaramış ve Rahşan rejime başlayıp, bir haftada 11 gram vermişti ama yine boynum büküktü. "Sen neyi uygun görürsen biz onu test ederiz,"dedim. "İyi o zaman, bu hafta bir Toyota Corolla 1.6'mız var. Yeni nesil, çok şık ve şu anda garajda," dedi. Ya rejimden dolayı açlık başına vurmuştu ya da bana gerçekten kızgın olmalıydı. Akşam benden önce garaja inen İbrahim, "Abi Rahşan bize bir Avensis bırakmış," dedi. "Olmaz İbo. Corolla bırakacaktı." "Hayır abi, Avensis." "Diyet Rahşan'ı otomobilleri bile tanımayacak hale getirdi herhalde," diye düşünüp Avensis'in direksiyonuna geçtim. Fakat göstergeler pek de Avensis'e benzemiyordu. "İbo, şunun ruhsatına baksana," dedim. "Kusura bakma abi, Corollaymış," dedi. Yeni Corolla gerçekten çok şık olmuş. Hem içten hem dıştan. Büyümüş, şıklaşmış; inanılmaz değişmiş. Çekik farlar biraz Peugeot gibi olmuş. Arkadan ise Alfa Romeo, Seat Cordoba karması gibi. Hafifçe basılmış tavan. Uzayan gövde, otomobili sanki bir üst sınıfa taşımış.Dış görünüm sınıfının üzerinde. Sorun renk seçeneklerinin kısıtlı olması.

SINIFININ İLERİSİNDE
Yeni Toyota Corolla'nın içi de sınıfının üzerinde. O hiç sevmediğim plastik neredeyse hiç yok. VDO göstergeler Mercedes'i anımsatıyor. Işıklandırması çok güzel. Okuması kolay. Yalnız gece biraz göz alıyor. Direksiyondan kumandalı müzik seti standart. Japon otomobillerine özgü tarzda. Yol bilgisayarının kumandası, gösterge tablosundaki kilometer sayacı sıfırlama düğmesinin yanında. Son derece gayri ergonomik. Buna karşın kumaş kaplı koltuklar rahat. Koltuklarda elektrik kumandası yok. Önde ve arkada diz mesafeleri fazla. Corolla'nın içi ferah, aydınlık. Farlar iyi aydınlatıyor. Bu da bir Japon geleneği olsa gerek... Kitaba göre1600 motor 124 beygir güç üretiyor. Ama 124 beygir hissi vermiyor. Sanki 110 falan gibi. Gerçi hızlanmaya başladığında sorun yok. Gayet iyi toparlıyor ama yavaşlayıp devirden düşünce, yenidentoparlanması biraz güç oluyor. (Ama yine de bu satırları yazan kişinin, yani benim motorla ilgili görüşlerimi biraz revize edin. Günlük hayatta 400 beygir'e alışmış birinin intibaları bunlar). Corolla fena gitmiyor. Son sürat olarak benim ulaşabildiğim hız, 210 km/sa. oldu. Zaten orada da otomobil 6200 devire ulaştı ve devirleri bitirdi. Şehir içinde hızlanmalar, ataklar gayet başarılı. Tüketim de fena değil. Son derece yüksek devirli kullanımda 100 km'de 8 litrenin biraz üzerinde bir sarfiyat yaptı. Corolla'nın yol tutuşu mükemmel. Virajlarda ağırlık transferini başarıyla yapıyor. Kayma, çizgiden çıkma gibi eğilimleri yok. Limitleri çok yüksek. Benim pek de sevmediğim bir şekilde önden çekişli olmasına rağmen, diğer önden çekişliler gibi virajlarda önden kopmuyor. Frenler de başarılı. Corolla'da ilginç olan, otomobilin ağırlığının 1300 kilonun üzerinde olması..

AĞIRLIĞIYÜKSEK
İki yolcu, yağ, benzin 1,5 tonu buluyor. İşte bu fazla. Motorun yetersiz gibi görünmesinin nedeni de bu olsa gerek. Ama yarışa katılmayacak bir aile için ideal. Corolla'nın fiyatı 34 ile 38 milyar arasında. Sunduğu kalite ve donanıma göre iyi. Sınıfına göre yüksek gibi. Ama ikinci eldeki başarısını unutmamak gerek. "Bu otomobil alınır mı?" sorusunu artık sormuyorum. Çünkü eşim kızıyor, "Sana göre her otomobil alınır. Paran olsa, ben de olmasam evi otomobil galerisine çevirirsin. Otomobil manyağı! 'Alınır, alın,' deyip milletin kanına girme," dedi. Galiba haklı. Ama ben de haklıyım. Artık bütün otomobiller çok güzel. Ama bana göre eskiden de öyleydi...

TOYOTA COROLLA
Motor gücü: 124 bg.
0-100 km/sa hızlanma: 10.4 sn.
Yakıt tüketimi: 9 lt/100 km. (ortalama)
Fiyat: 36.400 YTL.

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 'Her araç için 7 fidan dikelim Türkiye'yi yemyeşil yapalım'
 Qashqai nisanda Türkiye'de
 Yeni nesil VW Touareg 90 bin Euro'dan başlıyor
 Bridgestone ilk SUV lastiğini üretti
 Yeni Corolla'ya güvenlikten 5 yıldız
 Cenevre yenilikleri auto motor&sport'ta
 Shell ve Maserati'den global işbirliği
 Türkiye'nin en büyük kapalı karting pisti
 Nissan Qashqai Nisan'da Türkiye'de
 Peugeot, Fiat'ı Türkiye'de Minicargo'yla yakalayacak
 Kendileri gibi tüketimleri de kompakt
 Lüks otoda dizel satışı patladı
 Dizel, benzinliye göre yüzde 30 tasarruflu
 Dizel 4x4 SUV'lar yoldan çıkarıyor
 Fren ve gaza ani basmak tüketimi yüzde 5 artırıyor
 Dizel, benzinin tahtına oturdu
 Kasko yanlış yakıt hasarını ödemiyor
 Hak ettiği yere 100 yıl sonra geldi
 Logan ailesi MCV ile büyüyor
 Satın almadan önce bunlara dikkat edin
 Cenevre'de 50 yeni model yola çıkmaya hazırlanıyor
 Lamborghini Thurman'la başrolde
 Lassa -35 derecede bile yoldan çıkmadı
 CMS Grubu Shop'ları kapattı
 Dışı Alman, içi Türk
 Honda'da garanti süresi 6 yıl
 Ticari araç fuarı 7 Kasım'da
 Mükemmel bir Coupe!
 Otomobillerde de transparan!
 Yakıt ekonomisi, dizeli Türklerin gözdesi yaptı
 Bu aracı sadece 10 şanslı Türk satın alabilecek
 Artık Maserati'nizi şoföre verebilirsiniz
 Clio'ya Formula 1 vitesi
 Çelik Motor'a Kia'dan ödül
 Bentley'in satış rekoru
 Suzuki'de vade 60 ay
 Otokoç Ataşehir'de
 Pirelli'den yeni lastik
 Arazi gemisi
 Devremülk sistemine gir 50 gün lüks oto keyfi sür
 Otoda satışlar geriledi kampanyalar geri geldi
 Jetta, TSI motorla hem ekonomik hem performanslı
 OYDER'in Grup Muafiyeti toplantısı İzmir'de yapıldı
 Santa Fe, ABD'nin en iyi 4x4'ü seçildi
 Eos'ta otomatik şanzıman keyfi
 Supsan ihracatını yüzde 42 artırdı
 Motosiklet ile spor otomobil arası araç geliştirildi
 Ferrari 60 yaşında
 Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde
 400 milyon Euro'ya yeniden doğdu
 Genç Türk tasarımcı finale kaldı
 Citroen'in ticarisi Jumper'a yeni yüz
 Yenilenen Cayenne 87 bin Euro'dan başlıyor
 Çocuk dostu Volvo V70
 1.2 milyon satan Astra'ya makyaj
 Zor sınıfın çalışkan çocuğu
 Japon Toyota Adapazarlı Auris'le Avrupa'da büyüyecek
 Atığını dökemeyen sektör şalter indirecek
 Adres sormadan yol bulmak mümkün
 Sürücünün oturuşuna göre kendini ayarlayan koltuk
 Dört çeker teknolojisi 35'inci yılını kutluyor
 Pajero 12'nci kez Dakar Şampiyonu oldu
 Yılın otomobili Ford S-Max ödülüne kavuştu
 Bosch'tan "sırt ağrılarını önleyen" koltuk
 5.5 milyon dolarlık "Shelby Cobra"
 Lüks otomobiller yılın son ayında gaza bastı
 Yenilenen küçük MINI hem büyüdü hem güçlendi
 Hyundai 2006 hedeflerini yakaladı
 Toyotasa'nın pazar payı yüzde 8 oldu
 Volkswagen Jetta yok sattı
 Skoda üretim rekoru kırdı
 Lüks segmentte Audi imzası
 Kia'nın 4x4 başarısı sürüyor
 Tatlısu arazi aracı...
 Ferrari 60. yılını kutluyor
 Honda Civic modeliyle satış rekoru kırdı
 Hyundai % 8.7 pazar payı ile beşinci sırada
 Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa Tofaş'a emanet
 Temsa'nın 'emniyeti elden bırakmayın projesi' ikinci yılında
 ABD'li üreticiler şömineyi otomobil aksesuvarı yaptı
 Çinliler Detroit'te boy gösterdi
 Anavatanlarında güç kaybediyorlar
 Peugeot'nun motosikleti geliyor
 2007 yenilik takvimi auto motor&sport'ta
 Polo'da faiz yüzde 1.39
 Alman destekli İspanyol aslanı
 TEMSA, ağır kamyon üretimine hazırlanıyor
 Ticari araç satışında Avrupa 4'üncüsü olduk
 Otomobil satışları yüzde 15 daraldı dizele ilgi arttı
 Kamyonda 'viagra' dönemi
 ABD'de lüks oto satışlarında Avrupalı ve Japonlar önde
 ABD'ye dizel çıkarması
 Otoda tüy temizleme eziyetine son
 C4 Picasso'nun 5 koltuklusu geliyor
 Lastiklerinde tutkal var
Plajda klimalı mayo
Plajda klimalı mayo
Portekiz'in başkenti Lizbon'da düzenlenen moda şovunda Miguel...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu