kapat
   
21 Şubat 2007 Çarşamba
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Fiat Auto CEOsu Sergio Marchionne
Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde
Linea İstanbul Park'ta tanıtılacak

Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde

Fiat Auto CEO'su Sergio Marchionne, 2010 yılına kadar önemli hedefler koyduklarını, bu hedeflere ulaşmada üretim kalitesini kanıtlayan Türkiye'nin öneminin ve rolünün daha da artacağını söyledi.

Yaklaşık 6 yıl aradan sonra ilk kez tüm yılı kârla kapatarak, yeni bir dönem açan Fiat Auto'nun geleceğinde Türkiye başrol oynayacak. Fiat Auto CEO'su Sergio Marchionne, Tofaş'ın üretim kalitesindeki üstünlüğünü kanıtladığını belirterek, bundan sonra da şirketin stratejilerinde önemli bir yeri olacağını söyledi. Fiat'ın küresel imalat stratejilerinde Türkiye, Brezilya, Hindistan ve son dönemde de Rusya'nın ön plana çıktığını söyleyen Marchionne, Türkiye'deki fabrikanın gerek kalite, gerekse de diğer yönlerden Fiat Grubu'nun üstünlüğünü kanıtlayan bir merkez olduğunun altını çizdi. Marchionne, çıkış trendinin başlangıcı olarak kabul edilen Doblo'nun üretildiği Tofaş tesislerine övgüler yağdırdı.

TÜRKİYE'NİN PAYI
2007 yılında Bravo ile yepyeni bir sayfa açtıklarını, 2010 yılına kadar önemli hedefler ortaya koyduklarını kaydeden Marchionne, stratejik açıdan 2007-2010 arasında Türkiye'nin rolünün ve öneminin daha da artacağını söyledi. Bu yıl Linea gibi stratejik bir başka ürünün de lansmanını gerçekleştireceklerini anlatan Marchionne, bu aracın geliştirme faaliyetlerinin bir bölümünün Bursa'da yapıldığını anlattı. Marchionne, üretime başlanacak ilk ülkenin de Türkiye olacağını belirterek, "Bu, Türkiye'nin önemini, atfettiğimiz önemi ortaya koyan bir durumdur" dedi. 2010 yılına kadar plan hazırlayan Fiat Grubu 2010 yılında net satış gelirlerini 67 milyar Euro'ya, ticari kârını da 5 milyar Euro'ya ulaştırmayı hedefliyor. Bu sonuçlara ulaşmada bu yıl piyasaya çıkacak olan Fiat Linea, Fiat Bravo ve Fiat 500'ün büyük katkısı olacak. Grup, 2007 için ticari kârının 2.5-2.7 milyar Euro, net gelirinin ise 1.6-1.8 milyar Euro civarında olacağını öngörüyor Türkiye'nin, Doblo ile başlayan süreçte başarısını kanıtladığına inandıklarını da kaydeden Marchionne, "Buradaki üretimimizin, dünya operasyonlarımızla tutarlı ve paralel bir şekilde devam edeceğini düşünüyoruz" ifadesini kullandı.

YENİ BAŞLANGIÇ CEO
Sergio Marchionne, Avrupa'nın en önemli ve hareketli segmenti olan C sınıfında Bravo ile iddialı olduklarını ve bu aracın Fiat için yeni bir sayfa olduğunu belirterek, "Bravo, Fiat markasının yeniden konumlandırılmasının bir sacayağı olacak. Grande Punto ve Panda ile büyük bir atılım yaptık. Şimdi de Bravo ile iddialıyız" dedi. C sınıfına adeta bir çıkarma yapmaya hazırlandıklarını da söyleyen Marchionne, "Bu model Fiat'ın gittiği yönün bir yansıması... Fiat tarihinde yeni bir sayfa açıyor, yeni bir başlangıç yapıyor. Bravo bunun ilk adımı olacak" diye konuştu.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yakıt ekonomisi, dizeli Türklerin gözdesi yaptı
 Bu aracı sadece 10 şanslı Türk satın alabilecek
 Artık Maserati'nizi şoföre verebilirsiniz
 Clio'ya Formula 1 vitesi
 Çelik Motor'a Kia'dan ödül
 Bentley'in satış rekoru
 Suzuki'de vade 60 ay
 Otokoç Ataşehir'de
 Pirelli'den yeni lastik
 Arazi gemisi
 Devremülk sistemine gir 50 gün lüks oto keyfi sür
 Otoda satışlar geriledi kampanyalar geri geldi
 Jetta, TSI motorla hem ekonomik hem performanslı
 OYDER'in Grup Muafiyeti toplantısı İzmir'de yapıldı
 Santa Fe, ABD'nin en iyi 4x4'ü seçildi
 Eos'ta otomatik şanzıman keyfi
 Supsan ihracatını yüzde 42 artırdı
 Motosiklet ile spor otomobil arası araç geliştirildi
 Ferrari 60 yaşında
 400 milyon Euro'ya yeniden doğdu
 Genç Türk tasarımcı finale kaldı
 Citroen'in ticarisi Jumper'a yeni yüz
 Yenilenen Cayenne 87 bin Euro'dan başlıyor
 Çocuk dostu Volvo V70
 1.2 milyon satan Astra'ya makyaj
 Zor sınıfın çalışkan çocuğu
 Japon Toyota Adapazarlı Auris'le Avrupa'da büyüyecek
 Atığını dökemeyen sektör şalter indirecek
 Adres sormadan yol bulmak mümkün
 Sürücünün oturuşuna göre kendini ayarlayan koltuk
 Dört çeker teknolojisi 35'inci yılını kutluyor
 Pajero 12'nci kez Dakar Şampiyonu oldu
 Yılın otomobili Ford S-Max ödülüne kavuştu
 Bosch'tan "sırt ağrılarını önleyen" koltuk
 5.5 milyon dolarlık "Shelby Cobra"
 Lüks otomobiller yılın son ayında gaza bastı
 Yenilenen küçük MINI hem büyüdü hem güçlendi
 Hyundai 2006 hedeflerini yakaladı
 Toyotasa'nın pazar payı yüzde 8 oldu
 Volkswagen Jetta yok sattı
 Skoda üretim rekoru kırdı
 Lüks segmentte Audi imzası
 Kia'nın 4x4 başarısı sürüyor
 Tatlısu arazi aracı...
 Ferrari 60. yılını kutluyor
 Honda Civic modeliyle satış rekoru kırdı
 Hyundai % 8.7 pazar payı ile beşinci sırada
 Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa Tofaş'a emanet
 Temsa'nın 'emniyeti elden bırakmayın projesi' ikinci yılında
 ABD'li üreticiler şömineyi otomobil aksesuvarı yaptı
 Çinliler Detroit'te boy gösterdi
 Anavatanlarında güç kaybediyorlar
 Peugeot'nun motosikleti geliyor
 2007 yenilik takvimi auto motor&sport'ta
 Polo'da faiz yüzde 1.39
 Alman destekli İspanyol aslanı
 TEMSA, ağır kamyon üretimine hazırlanıyor
 Ticari araç satışında Avrupa 4'üncüsü olduk
 Otomobil satışları yüzde 15 daraldı dizele ilgi arttı
 Kamyonda 'viagra' dönemi
 ABD'de lüks oto satışlarında Avrupalı ve Japonlar önde
 ABD'ye dizel çıkarması
 Otoda tüy temizleme eziyetine son
 C4 Picasso'nun 5 koltuklusu geliyor
 Lastiklerinde tutkal var
Çantası bile kırmızı
Çantası bile kırmızı
İtalya'nın Milano kentinde düzenlenene moda şovunda, Valeria...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu