kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Metin Kalkavan @ SABAH
 
Motosiklet takıları takı mıdır?
Ajandanıza not alın

Motosiklet takıları takı mıdır?

Sadece hanımlar ya da erkekler mi takı takar sanıyorsunuz. Motosikletçilerin de takıları vardır. Aslında biz bunlara aksesuar diyoruz. 'Aksesuar dünyası motosiklette sonsuzdur' dersek abartı olmaz. Her ürün ile ilgili onlarca, yüzlerce alternatif bulabilirsiniz. Bu yüzden seçici olmak ve bilenlere danışmak faydalı olabilir. Şimdi motosiklette sezon kapalıdır. Bana göre ise motosikletin sezonu yoktur, devamlıdır diyerek bahara yaklaşırken aksesuarlarla ilgili bazı notlar vermek istiyorum. Ancak burada birkaç detayın altını çizmemiz gerekiyor. 'Olmazsa olmazlar' ile aksesuarı birbirinden ayırt etmeliyiz. Bunlar nelerdir? Olmazsa olmazlar: Kask, mont-pantolon, eldiven ve ayakkabı... Biz bot öneriyoruz. Tam olarak ayak bileğini de koruması sebebi ile olası bilek sakatlıklarını aza indirir. Aksesuarlar: Yukarıda saydıklarımızın dışında kalanların toplamı diyebiliriz. Anlatmak istediğimiz şey çok basit. Kaskı aksesuar olarak değil, sizin canınızı koruyacak, yani kafanızın kaportası olduğunu düşünerek almanız gerekir. Zaten trafik kanunlarına göre kask takmak da zorunludur. Şimdi 'bunun modası ve rengi var' da diyebilirsiniz. Fakat öncelikli olarak dünyada güvenlik normlarında kabul görmüş bir kask seçmelisiniz. Son olarak, kaskınızın vizörü açık motor kullanmayın. Gözünüze yoldan gelecek taş, kum, sinek gibi parçalar, ani sürüş güvenliğinizi etkileyerek kaza yapmanıza neden olabilir. Birkaç küçük detay verirsek: Kask seçiminizi, kaskı aldığınız yerde kafanıza uygun olup olmadığını test ederek alın. Yani çok sıkı ya da kafanızda dönen kaskları tercih etmeyin. Tabii dünyaca kabul görmüş güvenlik normlarının da olup olmadığını kontrol edin. Mont seçiminizde, mümkünse üzerinizi tam saran, kol, bel ve boyundan içeri rüzgar almayanları seçin. Çünkü hareket esnasında ve bilhassa uzun yol sürüşlerinde rüzgar alarak üşümenize ve 'hipotermi' ye girmenize sebep olur. Vücut ısısı 35 derecenin altına düşen kişi 'hipotermi'ye girmiş demektir. Bunun en büyük sebebi soğuğa maruz kalmaktır. Vücut ısısının yüzde 70'i baş ve boyundan, yüzde 10'u ise bileklerden kaybedilir. Bunun sebebi ise bu bölgelerde derinin ince olması ve ana damarların deriye çok yakın olmasıdır. Yani bu bölgeler motosiklet ile giderken rüzgara ve soğuğa maruz kalırsa hipotermi riski artacaktır. İşte bu yüzden kask, mont, pantolon ve ayakkabı seçerken vücudumuzu tam koruyacak ürünleri seçmek gerekir. Sonuç olarak bugünün mesajı şudur: Bütün bu anlattıklarımız bir motosikletçi için aksesuar olarak görünse de aslında bunlar asla aksesuar değildir. Haftaya görüşmek üzere. Kaskınızı takmayı, farınızı yakmayı ve trafik kurallarına uymayı unutmayın, yolunuz açık olsun.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Küresel ısınmanın motosiklet keyfine katkısı   / 03-02-2007
 Plaka sınırlandırmasına motosiklet formülü   / 20-01-2007
 Motorun röntgeni   / 13-01-2007
 Motosiklet takıları takı mıdır?   / 06-01-2007
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
REFİK DURBAŞ
Şiir gemisi 'korsan'a yelken açtı!
Bu köşede, 27...
METİN KALKAVAN
'Beyazperde'nin unutulmaz...
Berlin 2007: Tarihe veya insan ruhuna doğru yolculuklar...
Berlin 2007: Tarihe veya insan ruhuna doğru yolculuklar...
Bu yıl Berlin Film Festivali'ndeki filmler iki kategoride...
Manzara karın doyurur mu?
Doğatepe'de Fatih Köprüsü bütün görkemiyle ayaklarınızın altında.
New York'ta olmak ya da olmamak
New York Moda Haftası tüm hızıyla geldi, geçti. Moda, defilelerden sokaklara,...
Her şey çanta için
Bir dönem sadece kıyafet tamamlayıcısı olan çantalar, bugün statü ve para...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.