|
|
Evlerimizi çok seviyoruz!
Önümde KMG adlı araştırma şirketinin yaptığı bir çalışma var. Sonuçları hepimiz açısından oldukça düşündürücü. 1091 kişi üzerinde yapılan çalışmada; en beğenilen ilk 10 marka arasında 5 beyaz eşya, 2 elektronik eşya, bir bisküvi, bir hazır mobilya üreticisi ve bir spor malzemeleri üreticisi var. Evlerimizi kendimizden çok mu seviyoruz ne? Acaba neden ilk 10'da bir giyim firması yok? Otomobillere bayılıyoruz ve hatta "Parayı bulan önce otomobili sonra karısını değiştirir" diyoruz ama ilk 10'a giren otomobil firması da yok! 'En beğenilen roman yazarı'nda yüzde 62'nin fikri yok. Geriye kalan yüzde 38 Orhan Pamuk'u birinci, Reşat Nuri Güntekin'i de ikinci seçmiş. Bu tercihte, güncelden ve okul yıllarından en fazla akılda kalan isimlerden söz ediyor olmamızın etkisi var mı acaba? En beğenilen köşe yazarı konusunda fikri olmayanların oranı da yüzde 64. Okumaya dair bu oranlara karşın siyasi konularda herkesin bir fikri var. Mesela, Avrupa Birliği konusunda fikri olmayanların oranı; sadece yüzde 13. Cumhurbaşkanlığı tartışmalarında fikri olmayan ya da cevap vermeyen sadece yüzde 7. Peki, okuma oranlarının bu kadar düşük olduğu bir ortamda, siyasi kararlar nasıl bu kadar keskin oluyor acaba? Yoksa düştük bayıra Mevlam kayıra durumu mu?
|