|
 |
|
 |
  |
|
Mobilyayı kadın seçiyor tanıdık mağazaya gidiyor
KMG'nin araştırmasına göre her 3 haneden birinde mobilyayı kadınlar seçiyor. Mobilya alırken daha önce alışveriş yapılan mağazalar tercih ediliyor
Hızla yükselen konut projelerinin birer birer tamamlanması ve teslim aşamasına gelmesiyle taşınma telaşı da başladı. KMG'nin araştırması da yeni evlerine yeni eşyalarla gitmek isteyen ev sahiplerinin ve evinin dekorasyonunu yenilemeyi düşünenlerin 'mobilya' konusundaki fikirlerini ortaya koydu. Ev mobilyası ürün grubunda hanelerin alışveriş tutum ve davranışlarını anlamak için Türkiye kent ve yarı kent nüfusunu temsil eden toplam bin 212 hane üzerinde yapılan araştırmada, vatandaşın mobilya alırken önce fiyatına baktığı ortaya çıktı.
Önce fiyat, sonra kalite Araştırmaya katılan hanelerin 'karar verme kriterleri' sorulduğunda yüzde 25.4'lük kısmı 'fiyat' konusunun öncelikli olduğunu belirtti. Fiyat yanıtını ise yüzde 24.3'lük payla 'ürün kalitesi' cevabı takip etti. Hanelerin yüzde 17.3'ünden aynı soruya 'tanınmış marka' yanıtı gelirken, 'taksitli alışveriş'in mobilya alırken etkili olma yüzdesi 13.2'de kaldı. Hanelerin yüzde 7.8'i ise 'garanti süresi'ne önem verdiğini belirtti. Araştırmanın ortaya koyduğu dikkat çekici verilerden biri de mobilya almaya karar veren hanelerin 'tanıdık mobilyacı'ları tercih etmesi. Hanelerin yüzde 42'si mobilya alışverişlerini daha önceden tanıdıkları, alışveriş yaptıkları mobilyacıya ya da mobilya bayisinden yaparken, yüzde 27'si değişik markaların bayilerini ve değişik mobilyacıları gezdikten sonra alım yapacağı mağazaya karar veriyor. Sosyo-ekonomik statü düştükçe daha önceden tanınan mobilyacıyı tercih edenlerin oranı da artıyor.
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|