| |
|
|
Ali Taran, AKP'yi hoplatır mı?
Haberlere bakılırsa reklamcı Ali Taran, bu kez AKP'ye çalışacak. Daha önce Genç Parti'yi ve lideri Cem Uzan'ı pazarlayan Ali Taran'ın 2002'deki seçim stratejisi ve taktikleri başarılı olmuştu. Neydi bunlar? Hatırlayalım: Cem Uzan partinin tek adamı, tek yüzü olarak ortaya çıktı... Birkaç çarpıcı ve alabildiğine popülist sloganı bıkmadan usanmadan tekrarladı... Halkı stadyumlara, meydanlara çekmek için bedava pilav üstü döner dağıttı ve o dönem sahibi olduğu Star TV'ye bağlı sanatçılara konserler verdirdi... Böylece hiç yoktan var edilen GP, yüzde 7.25'lik bir oy oranı yakaladı. Bu oran yüzde 10 barajı yüzünden GP'nin Meclis'e girmesine yetmedi ama geçen gün de yazdığım gibi Hazine yardımı almasını sağladı. (7 milyon YTL!) AKP'nin böylesine başarılı olmuş bir reklamcıyla anlaşmasını anlıyorum elbette: Kasım 2007'de 4 milyon yeni seçmen oy kullanacak... Bu gençlerin hatırı sayılır bir bölümünün milliyetçi ideolojilere ilgi gösterdiğini biliyoruz... Dolayısıyla, MHP'den oy çalan GP'nin reklamcısıyla anlaşmak kötü bir fikir değil. Tabii işin bir de 'popüler kültür' yönü var: Bu yeni seçmenler, özel televizyonlardaki reklamlarla büyüdü. Sevse de, kızsa da, reklamlarla zihinsel alışverişi olan bir kitle bu: Görüntülerle düşünme ve sloganlar hayatlarında önemli bir yere sahip... Onlara bir reklamcı aracılığıyla hitap etmek akılcı bir tercih olabilir. Yine de zihnimi kurcalayan bir nokta var. Önce bir anı... Refah Partisi, 1995 seçimlerinden 5 puanlık bir artış ve yüzde 21.4 oyla birinci çıkınca... O sırada çalıştığım gazetenin yazı işleri masası karışmıştı: "Böyle bir şey 'Laik Türkiye'de nasıl mümkün olabilmişti?" Muhabirlerin araştırmalarına göre en önemli faktör, bilgisayarlardan da faydalanan RP'nin, mahalle mahalle, sokak sokak çalışmasıydı. Yani... Partilerin halkın dertlerine kulak vermesi... Özellikle ekonomik sorunlar konusunda umut aşılaması... İnsanlarla yüz yüze iletişim kurması... Seçimde yarışacak adayların, giderek 'elitleşen' parti yönetiminin değil, tabanın sesi olması... Asıl bunlardır bir partiyi zirveye taşıyan. İşte bu yüzden... Siyasi tercihi kemikleşmemiş, yani yüzer gezer oyların bolca bulunduğu bölgelerde daha fazla başarı gösteren AKP'ye... Reklamcı coşkusunun yeterli olmayacağını düşünüyorum. Bu sebeple Ali Taran'ın yapacağı katkıyı merakla izleyeceğim.
|