kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Metin Kalkavan @ SABAH
 
Devlet motosiklete darbe vurdu
Trafiğe çare olacak öneriler:

Devlet motosiklete darbe vurdu

Koskoca bir seneyi daha deviriyoruz. Daha dün '2000'lere giriyoruz' diye heyecanlanırken, şimdi 2007'ye geldik bile. Sanki yıllar bir motosikletin yol alması gibi hızla ilerliyor. Bu yılın bir başka özelliği ise yılbaşı ve bayramın aynı tarihlere denk gelmesi. Bu vesile ile tüm motosiklet severlerin yeni yılını ve bayramını da kutluyorum.

EN ÇOK SATIŞ AKDENİZ'DE
2006 motosiklet satışlarına bakıldığında en fazla satışın Akdeniz Bölgesinde olduğunu görüyoruz. Akdeniz bölgesi yüzde 26 pay ve 88 bin 156 adetlik satışla birinci sırada. İkinci sırada ise Ege bölgesi var. Payı Akdeniz'e çok yakın, yüzde 25, satış adedi ise 85 bin 126. Buradan şöyle enteresan bir tablo çıkıyor. Sıcak bölgeler satış konusunda avantajlı gibi gözüküyor. Sanırım, yağmurun az ve sıcağın daha uzun süre olması, motosiklete olan ilgiyi ve yatırımı artırıyor. Üçüncü sırada ise içinde İstanbul, Bursa, Sakarya ve Kocaeli'nin yani sanayinin en büyük olduğu bölge Marmara Bölgesi geliyor. Marmara yüzde 24'lük bir oran ve 79 bin 655 adetlik satışla üçüncü sırada. Açıkçası bu rakamlar beni şaşırtmadı. Çünkü etrafımıza baktığımızda, bilhassa bu bölgede daha fazla motosiklet görüyoruz. İlk 9 aydaki satış toplamı ise 334 bin 998 adet olarak gözüküyor. 2006'yı 400 bin motosiklet satışı ile bitireceğimizi düşünüyorum. En fazla motosiklet satılan il İstanbul. İkinci sırada İzmir, üçüncü sırada ise Antalya var. Satış adetleri ise, 32 bin 205 İstanbul, 28 bin 810 İzmir ve 26 bin 251 Antalya. Aslında 2006 başında tüm hedefler 500 bin satışın üzerine kurulmuştu. Ancak devlet mart ayı sonunda 250cc altına yüzde 22, 250cc üzerine yüzde 37 oranında ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) koyunca bir anda satışların en fazla olacağı ayda satışlar durdu. İşte bu yüzde 25'lik kayıpta bu aylarda oluştu. Mayıs ayında oluşan kısa devalüasyon krizi ve yaz aylarında da 500cc altında motosiklet başına ithalatta teminat alınması da etkili oldu. Büyük şehirlerde artan trafik sorunları dururken, teşvik edilmesi gereken motosiklete, devlet darbe üstüne darbe vurdu. Bana göre devletimiz son yaptığını, yani teminat işini ilk başta yapsaydı, vergi avantajına ve cari hesaba katkısı olacaktı. Böylelikle ülkemize isimsiz Çin markaları da girmeyecekti. Ancak Maliye Bakanlığımız hiç yapılmaması gerekeni yaparak bu alanda da ilk olmayı maalesef başardı. Bence bundan sonra, devletimiz hiç değilse sokaktaki trafik kargaşasına bakarak, köprü ve otoyollardan motosiklete ücret almayarak ve ÖTV oranını da eğer illa alacaksa eski oranı olan yüzde 8'e çekerek hem sektöre, hem de motosiklet kullanıcısına destek olabilir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Plaka sınırlandırmasına motosiklet formülü   / 20-01-2007
 Motorun röntgeni   / 13-01-2007
 Motosiklet takıları takı mıdır?   / 06-01-2007
 Devlet motosiklete darbe vurdu   / 30-12-2006
 Sürücülerin en kıymetli aksesuarı   / 23-12-2006
 Bakan'ın motosiklet keyfi   / 16-12-2006
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Başarının sırrı var mı?
Başarı, konulan hedef veya...
METİN KALKAVAN
Padok kızları ve MotoGP 2007
Bir motosiklet yarışında...
Antep ve Antakya yemekleri bir arada
Uzun yıllar, 'Nasılsa anlamazlar' diye düşünülerek Batıdakilere Doğu...
Osmanlı mutfağından afrodizyak seçmeler
Mönüsünde Osmanlı mutfağından 400 orijinal yemek bulunan Asitane...
!f İstanbul kışkırtıyor
Sıkı festival takipçilerinin kaçırmadığı !f İstanbul, bu yıl 15-25 Şubat...
İstanbullu sözlüğünü yaratıyor
İki kıtayı birbirine bağlayan ve her semti ayrı ayrı tarih kokan masallar şehri...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.