|
|
|
|
|
Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde
Fiat Auto CEO'su Sergio Marchionne, 2010 yılına kadar önemli hedefler koyduklarını, bu hedeflere ulaşmada üretim kalitesini kanıtlayan Türkiye'nin öneminin ve rolünün daha da artacağını söyledi.
Yaklaşık 6 yıl aradan sonra ilk kez tüm yılı kârla kapatarak, yeni bir dönem açan Fiat Auto'nun geleceğinde Türkiye başrol oynayacak. Fiat Auto CEO'su Sergio Marchionne, Tofaş'ın üretim kalitesindeki üstünlüğünü kanıtladığını belirterek, bundan sonra da şirketin stratejilerinde önemli bir yeri olacağını söyledi. Fiat'ın küresel imalat stratejilerinde Türkiye, Brezilya, Hindistan ve son dönemde de Rusya'nın ön plana çıktığını söyleyen Marchionne, Türkiye'deki fabrikanın gerek kalite, gerekse de diğer yönlerden Fiat Grubu'nun üstünlüğünü kanıtlayan bir merkez olduğunun altını çizdi. Marchionne, çıkış trendinin başlangıcı olarak kabul edilen Doblo'nun üretildiği Tofaş tesislerine övgüler yağdırdı.
TÜRKİYE'NİN PAYI 2007 yılında Bravo ile yepyeni bir sayfa açtıklarını, 2010 yılına kadar önemli hedefler ortaya koyduklarını kaydeden Marchionne, stratejik açıdan 2007-2010 arasında Türkiye'nin rolünün ve öneminin daha da artacağını söyledi. Bu yıl Linea gibi stratejik bir başka ürünün de lansmanını gerçekleştireceklerini anlatan Marchionne, bu aracın geliştirme faaliyetlerinin bir bölümünün Bursa'da yapıldığını anlattı. Marchionne, üretime başlanacak ilk ülkenin de Türkiye olacağını belirterek, "Bu, Türkiye'nin önemini, atfettiğimiz önemi ortaya koyan bir durumdur" dedi. 2010 yılına kadar plan hazırlayan Fiat Grubu 2010 yılında net satış gelirlerini 67 milyar Euro'ya, ticari kârını da 5 milyar Euro'ya ulaştırmayı hedefliyor. Bu sonuçlara ulaşmada bu yıl piyasaya çıkacak olan Fiat Linea, Fiat Bravo ve Fiat 500'ün büyük katkısı olacak. Grup, 2007 için ticari kârının 2.5-2.7 milyar Euro, net gelirinin ise 1.6-1.8 milyar Euro civarında olacağını öngörüyor Türkiye'nin, Doblo ile başlayan süreçte başarısını kanıtladığına inandıklarını da kaydeden Marchionne, "Buradaki üretimimizin, dünya operasyonlarımızla tutarlı ve paralel bir şekilde devam edeceğini düşünüyoruz" ifadesini kullandı.
YENİ BAŞLANGIÇ CEO Sergio Marchionne, Avrupa'nın en önemli ve hareketli segmenti olan C sınıfında Bravo ile iddialı olduklarını ve bu aracın Fiat için yeni bir sayfa olduğunu belirterek, "Bravo, Fiat markasının yeniden konumlandırılmasının bir sacayağı olacak. Grande Punto ve Panda ile büyük bir atılım yaptık. Şimdi de Bravo ile iddialıyız" dedi. C sınıfına adeta bir çıkarma yapmaya hazırlandıklarını da söyleyen Marchionne, "Bu model Fiat'ın gittiği yönün bir yansıması... Fiat tarihinde yeni bir sayfa açıyor, yeni bir başlangıç yapıyor. Bravo bunun ilk adımı olacak" diye konuştu.
|