Effie, reklamcılık alanında 30 yıldır ABD'de düzenlenen bir yarışma. Özel ödüller dışında 17 ayrı kategoride gerçekleştirilen Effie Reklam Etkinliği'ni diğerlerinden ayıran en önemli özelliği sonuç odaklı olması. Yani, bir reklamın ya da kampanyanın Effie ödülü alabilmesi için mutlaka söz konusu ürün ya da şirkete katkısını belgelemesi gerekiyor. Effie ödülleri yalnız şirketlere ya da reklam ajanslarına verilmiyor. Çalışmaya ortak bir proje gözüyle bakılıyor ve ortak bir ödüllendirme yapılıyor. Bu yıl Türkiye'de ikinci kez düzenlenecek etkinliğin en önemli sonuçlarından biri de, ödül alan reklamların bir kitapta toplanması ve tarihsel nitelik kazanması. Effie, iletişim çevrelerince ilgiyle takip edilen dünya çapında bir etkinlik.