kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bir fısla AIDS'e dur!
Bir fısla AIDS'e dur!
'Kampanya ile en az 500 bin dolar toplayacağız'

Bir fısla AIDS'e dur!

Her yıl yaklaşık 5 milyon insan AIDS'e yakalanıyor. Bir kozmetik şirketi ile müzik kanalının başlattıkları kampanyadan toplanacak tüm gelir, bu amansız hastalıkla savaş için harcanacak.

Dünyada 40 milyondan fazla insan HIV virüsü taşıyor. Her yıl bu sayıya 5 milyon kişi daha ekleniyor. Geçtiğimiz yıl AIDS'e yakalanan 15-24 yaş arasındaki gençlerin sayısı ise 2.5 milyondan fazla. HIV her geçen gün insanlık için daha büyük bir tehdit oluştururken, bir çoğumuz bu duruma sadece seyirci kalıyoruz. Ancak artık hepimizin küçük de olsa AIDS ile mücadelede bir katkısı olabilir. Çünkü MTV ve The Body Shop, bu amansız hastalığa savaş açmak, gençleri bilinçlendirmek için bir kampanya başlattı. 29 Ocak'ta The Body Shop'un dünya çapında 2 binden fazla mağazasında satılmaya başlanacak Rougeberry parfümünün tüm geliri, MTV'nin 2004 yılında kurduğu Staying Alive Foundation'a (Hayatta Kalma Vakfı) bağışlanacak. Vakıf, tüm dünyada gençleri HIV virüsünden uzak tutmak için kampanyalar düzenliyor. Bu duyarlı çalışmanın yaratıcıları ise The Body Shop'un kurucusu Annita Lucia Roddick ve MTV'nin Genel Müdür Yardımcısı Bill Roedy. MTV stüdyolarından canlı olarak bağlandığımız ikili, telekonferans yolu ile sorularımızı cevapladı.

- HIV ve AIDS farkındalığı için bir şeyler yapmaya karar vermeniz nasıl gerçekleşti? Roddick:
Bu konularda zaten kampanyalar yapan ve mücadele eden bir şirketiz. 30 ülkede kampanyalar yaptık, dolayısıyla bu bizim için çok yeni değil.
Roedy: Biz de MTV olarak HIV ve AIDS ile ilgili kampanyalara yıllardır ağırlık veriyoruz. 30 ve 60 saniyelik mesajlar yayınlıyoruz. Bunların yanı sıra ünlülerin eleştirileri, ayrıca müzik ve konserlerle bu farkındalığı artırıyoruz ve bu damga ile savaşıyoruz. Belgesellerle geliştiriyoruz; Hayatta Kalma Vakfı geçtiğimiz senelerde birçok belgesel hazırladı. Dünyanın önde gelen reklam ajansları ile bir araya gelerek, yaratıcı bir şekilde AIDS'e karşı kayıtsızlığı yıkmak için 'Televizyonunuzu Açın' adlı yeni bir kampanyayı henüz tamamladık. Hazırladığımız filmlerin senaryolarında AIDS ile ilgili yaklaşımı değiştirmeye ve önyargıları yıkmaya yönelik mesajlar verdik.

- Peki bu işbirliği nasıl gerçekleşti?
Roddick:
Hem MTV hem de The Body Shop, AIDS lansmanında bulunmuşlardı. Ortak hedefleri var ve kitleleri aynı.
Roedy: Sadece eklemek istiyorum ki bu sadece bir şans ama bir bakıma da kaderde varmış.

Burcu ALDİNÇ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 'Yeşim'le konuşarak boşanırız...'
 'Sanem'le aramızda etkilenme vardı ama aşk yoktu'
 Karşınızda sahaların 'Yakışıklı 11'i
 Futbol yıldızlarının entrikacı eşleri
 Lizbon-Dakar'dan nohut-pilava
 Kedicik insülin saatini biliyor
 Hayat eskiden mahallede yaşanırdı, artık televizyonda
 Gece, gündüze benzemez
 Çalkala Ricky çalkala
 Dördüncü bebek yaşamalı mı?
 Pera'nın emanetleri
 Kenya'dan köy manzaraları
 'Babam Milliyet'i, bizi öldürmesinler diye sattı'
 Bu da başka bir tür taşıyıcı annelik
 Ata'nın bilinmeyen fotoğrafları metroda
 'Şöhretli olmasa Bülent'le arkadaşlık etmezdim'
 Eşinizi oyunla bulun
 Bir hamburger fiyatına mükellef sofra
 Film setlerinin aranan yıldızı
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
ŞENGÜL BALIKSIRTI
'Sanem'le aramızda etkilenme vardı ama aşk...
REFİK DURBAŞ
Kamu malı değildir şiir
Dünyanın her yerinde sanatın,...
Naz'lı Türk mutfağı
Boğaz'ın eşsiz manzaralı Taşlık Kahvesi'nin yerinde şimdi içinde ud ve kanun...
Tijen İnaltong'dan açıklama
Geçen hafta SABAH Cumartesi ekinde yer alan, yemek yazarı Nevin Halıcı'nın,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.