|
|
|
Tezcan: Cadde tramvayından vazgeçin
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel'den cadde tramvayından vazgeçmesini istedi.
Prof. Dr. Semih Tezcan, İçişleri Bakanlığı, Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığı, meclis üyeleri ve bazı sivil toplum kuruluşlarına gönderdiği açık mektupta, Türel'in, 9 Ekim 2006 tarihindeki belediye meclisi oturumunda kendisi hakkında, ''aşağılayıcı ve küçük düşürücü'' ifadeler kullandığını savundu.
Tezcan, Türel'in mecliste yaptığı konuşmada, kendisinin de içinde bulunduğu bilim kurulunun 1999 yılında hazırladığı ve 2020 yılında Antalya'da kurulması planlanan raylı sistemin doruk saatte 30 bin taşıma sayısına ulaşacağı, kentte mutlaka hafif metro kurulması gerektiğini içeren raporu için, ''Bu bilim adamı herhalde kahinliğe soyunmuş'' ifadesini kullandığının tutanaklarla belirlendiğini bildirdi.
Türel'in
mecliste yaptığı konuşmada, hazırlatmış olduğu bir başka Ulaşım Master Planı'nı kaynak göstererek, 2020 yılı için kurulması planlanan raylı sistemin maksimum taşıma sayısının 14 bin olacağını ve kentte cadde tramvayı kurulması gerektiğini söylediğini ileri süren Tezcan, mektubunda şu görüşlere yer verdi:
''Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin 1997 yılındaki yazılı daveti üzerine, Boğaziçi Üniversitesi ile müşterek bir protokol imzalanarak, 2.5 yıl süren yoğun çalışmalar sonunda 7 ciltlik Antalya Ulaşım Planlaması Raporu 1999-2020 hazırlandı. Bu Ulaşım Master Plan Raporu, Prof. Dr. Gökmen Ergün'ün oordinatörlüğünde, 7 kişilik öğretim üyesi kadrosunun 2.5 yıl süren çalışmaları, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğü öğretim üye ve yardımcılarının yönetimi ve Antalya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı'nın katkıları, yaklaşık 72 kişilik geniş katılımlı bir trafik anketör ekibinin çabalarıyla hazırlandı. Bu rapora göre doruk saatteki yolcu sayıları, sizin danışmanlarınızın iddia ettiği gibi 14 bin değil, 25 bin de değil, 30 bin ile 68 bin arasında değişmektedir. İşte bu nedenle Kepezaltı-Örnekköy, Kemeraltı-Alanya yolu ile Varsak-Akdeniz Fuar Alanı güzergahlarında 20 yılda 5 aşamada tamamlanacak toplam 55 kilometre uzunluğunda, korumalı ve yer altından gidecek, kesintisiz hafif metro önerilmiştir.''
Tezcan, mektubunda, Türel'in konusunu çok iyi bilen üniversite öğretim üyelerine ihtiyaç duyduğunu, meclisin de mevcut durumda yanlış bilgilendirildiğini savundu.
Tezcan, şunları kaydetti:
''Şimdi, bütün bu açıklamaların ışığında, kamu önünde yaptığınız hataları düzeltmeye, hakkımda söylediğiniz aşağılayıcı sözlerinizi geri almaya, ayrıca Antalyalılar ve tarih önünde suçlu, gülünç ve isabetsiz duruma düşmemek için, 'cadde tramvayı' psikozundan ve çıkmazından vazgeçmeye davet ediyorum. Yoksa, Antalya'yı içinden çıkamayacağı bir felakete, bir trafik kaosuna ve hemen sökülüp atılması gerekecek nafile bir ulaşım altyapısına mahkum edersiniz.''
''KONU, ANTALYA'NIN ULAŞIM ALTYAPISI''
Tezcan, ''açık mektup'' ile ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada da Türel hakkında mahkemeye başvurmayı düşünmediğini belirterek, ''Şahıslar önemli değil. Bana küfür de etse mahkemeye vermem, çünkü konu ben değilim, konu Antalya'nın ulaşım altyapısı'' dedi.
Türel'in Antalya'yı tanımadığını ve yanlış bilgilendirildiğini ileri süren Tezcan, ''Başkan Türel'in elindeki planı yapan birileri var ama isim yok. Duyduğuma göre 26 günde kendisine bir Master Plan Raporu vermişler'' diye konuştu.
Tezcan, yolcu sayısı tahmini yapılabilmek için geniş kapsamlı araştırma yapılması gerektiğini, kendilerinin bu raporu 2.5 yılda hazırladıklarını vurguladı ve ''Bunu yapmadan yolculuk tahmini yapana sadece çılgın denir'' dedi.
(AA)
|