|
|
Yeni yüzyılın motosiklet dünyası
Bu hafta sizlere biraz da motosikletin iç organlarından ve burada bulunan sıvılardan bahsetmek istiyorum. Motosikletin iç organlarına örnek olarak; motor, vites kutusu, aktarma organları (mil-zincir), debriyaj vb. şeyleri verebiliriz. Motosikletlerin sıvısı ise yağdır. Dört zamanlı motosikletlerin hemen hemen hepsinde motor, vites kutusu ve debriyaj aynı yağı karterden kullanır. Yani motosikletler otomobilin tersine sıvıları ortak kullanırlar, ayrı ayrı yağlarla kullanılmazlar. Dolayısıyla, ideal dört zamanlı bir motosiklet motor yağı, motosikletinizin bu en önemli üç kritik parçasını maksimum şekilde korumak zorundadır. Binek araçların motorlarıyla karşılaştırıldığında, motosiklet motorları oldukça kompaktırlar ve ağırlıklarına göre çok fazla güç üretirler. Örneğin, 150 kg'lık bir standart otomobil motoru 100 beygir güç üretirken, 50 kg'lık standart bir motosiklet motoru 120 beygir güç üretebilir. Yani otomobil motoru 1 kg. ağırlığına karşı 0.6 beygir gücü üretirken, motosiklet motoru 1 kg. ağırlığına karşı 2 beygir gücü üretir. Motorun bu ekstra güç üretimi, motosikletin daha fazla devir çevirebilmesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle motosiklet motorlarının yaptığı iş ve karşılaştıkları kuvvetler, binek araçların motorlarına göre çok daha fazladır.
|