|
|
|
|
|
|
|
İstanbul'da yılbaşı ve Kurban Bayramı önlemleri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbulluların yılbaşı ve Kurban Bayramı'nı rahat ve huzurlu geçirebilmesi için bir dizi önlem aldı.
Yapılan açıklamaya göre, İETT, arife ve bayram günlerinde artacak yolcu yoğunluğuna paralel olarak otobüs sefer sayısını artıracak ve hizmetlerin aksamaması, normal ve ek seferlerin düzenli olarak yapılması için gereken önlemleri alacak. Vatandaşlar, İETT ile ilgili sorunlarını ''245 07 20'' nolu telefona iletebilecek.
Ulaşım A.Ş de bayram tatili süresince tam kadro ve tam filo hizmet verecek. Dört gün boyunca metro, hafif metro ve tramvay seferleri, öğleden önce seyrek, öğleden sonra ise sıklaştırılarak gerçekleşecek. Ayrıca, bayram süresince güvenlik önlemleri en üst düzeyde tutulacak ve kontroller sıklaştırılacak.
İstanbul
Deniz Otobüsleri A.Ş (İDO), bayram boyunca artacak yoğunluğa paralel olarak vatandaşların rahat ulaşımını sağlamak için gerekli düzenlemeleri yapacak, her bayram olduğu gibi sefer sayılarını artırarak ve rezervasyon tarihlerini genişleterek vatandaşlara hizmet sunacak.
İDO ile ilgili şikâyetlerini ''444 4 436'' nolu telefona iletebilecek olan vatandaşlar, aynı numaradan rezervasyon yaptırabilecekleri gibi bilet alışını da gerçekleştirebilecekler. Ayrıca, biletler tüm Varan Turizm acentelerinden de alınabilecek. İDO'nun ücret tarifesi ve sefer programı ''www.ido.com.tr'' adresinden görülebilir.
Önlemler kapsamında, İSKİ tüm İstanbul'a tam kapasiteyle su verecek, olabilecek su arızası ve kanal tıkanmasıyla ilgili önlemler artırılacak. İstanbul genelinde su ve kanal tıkanmaları için ''Alo 185'' ve ''588 38 00/46 hat'' numaralı telefonlara başvurulabilecek.
İtfaiye ekipleri de her zaman olduğu gibi 24 saat görev başında olacak. Veteriner ve Mezbahalar Müdürlüğü de yılbaşına kadar hindi satış yerlerindeki denetimlerini sürdürecek. Ayrıca, belirlenen yerlerin dışında kurban satışının engellenmesi için Zabıta Müdürlüğü ile koordinasyon sağlayacak. Bu koordinasyon sonucu belirlenen satış ve kesim yerlerinde gereken denetim çalışmaları, 1 veteriner hekim ve 1 zabıtadan oluşan nöbetçi ekiplerle İstanbul genelindeki ilçelerde, ilçe belediyeleri ile koordineli olarak yapılacak. Denetim ekipleri, bayram boyunca satış noktalarında sağlık denetimlerini ve sağlığa aykırı durum tespitinde ilgili birimlerle işbirliği içerisinde gerekli yasal işlemleri yapacak. Yılbaşı ve bayram süresince olası şikayetleri değerlendirmek üzere nöbetçi veteriner hekim bulundurulacak. Vatandaşlar şikayetlerini ''521 34 0'' nolu telefona bildirebilecekler.
YILBAŞI AKŞAMI YEME-İÇME YERLERİNDE KONTROL
Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, yılbaşı akşamı vatandaşlardan gelen şikayetleri ilgililere ulaştırırken, Avrupa ve Anadolu yakalarında minibüs, taksi ve dolmuşları da denetleyecek. Aynı zamanda Zabıta Müdürlüğüne bağlı 5 ekip, yılbaşı gecesi saat 20.00'den itibaren yeme, içme, konaklama ve eğlence yerlerini kontrol ederek, diğer belediye ekipleriyle koordineli denetimlerini sürdürecek. Yılbaşı tatilinde gece ve gündüz görev yapacak şekilde 5 ekip oluşturulacak ve her ekipte 1 doktor ve 2 zabıta memuru bulundurulacak. Gündüz, vatandaşlardan ve ilçe belediyelerinden merkeze gelen başvurular üzerine ekipler ilgili yerlerde kontrollerini yapacaklar. Vatandaşlar şikayetlerini ''0212 501 72 93'' numaralı telefona iletebilecek.
Zabıta ekipleri de 31 Aralık 2006-3 Ocak 2007 tarihleri arasında kurban satış yerlerinde denetim faaliyetlerini sürdürecek. Ekip sayısı normal günlere kıyasla artırılarak, ilçe zabıta birimleriyle koordineli olarak kent genelinde denetimler yapılacak.
Ayrıca, yolcu trafiğinin yoğun olacağı otogar, havaalanı ve yolcu salonlarının periyodik kontrolü için görevli sayısı artırılırken, ana arterler ve meydanlarda da denetimler sıklaştırılacak. Nizam, intizam, temizlik kontrolleri ile çevreye zarar veren seyyar satıcıların denetimleri gerçekleştirilecek. Vatandaşlar zabıta konusundaki dilek ve şikayetlerini ''0212 527 57 00'' numaralı telefona iletebilecekler.
Edirnekapı'daki Zabıta Müdürlüğü biriminde oluşturulan Kurban Hizmetleri Koordinasyon Merkezi, bayram süresince hizmet verecek. Merkezde ilgili birimlerden birer nöbetçi bulunacak, ilçe ve ilk kademe belediyeleri ile irtibat halinde olunacak.
Öte yandan Sağlık İşleri Müdürlüğü, Avrupa yakasında 3, Anadolu yakasında ise 2 ekiple, bayram süresi ve sonrasında hayvan barınakları ile hayvan kesimlerinin yapıldığı yerleri ilaçlayacak ve dezenfeksiyon çalışmalarını yürütecek. Kurbanların sağlık kontrollerinin yapılması ve kesimlerden sonra hijyenik önlemlerin alınması için gerekli tedbirler alınacak. Ekipler ayrıca, gıda maddesi satışı yapılan yerleri denetleyerek, sağlığa aykırı olan yerleri men ve takip edecek.
Acil Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğü, bireysel ve toplumsal acil hastalık, kaza, tabii afetler, yangın, göçük ve yaralanmalarda hayati önem taşıyan hastalık durumlarında mümkün olan en kısa sürede ilk tıbbi yardımı yapmak üzere hazır bekleyecek. Sağlık komuta merkezinde ve tüm acil yardım istasyonlarında yeterli sayıda sağlık ekibi ve ambulans bulundurulacak.
Mezarlıklar Müdürlüğü de normal mesai saatinden önce mezarlıkları ziyarete açacak, bayram süresince mezarlıklarda kontrol yapacak ekipler oluşturacak. Dilencilerin, ziyaretçileri rahatsız etmemesi için Zabıta Müdürlüğü ile koordineli çalışmalar yapacak ve halkın ziyaretlerini rahat yapabilmesi için gerekli önlemleri alacak. Bayram süresince de cenaze işlemleri aksatılmadan sürdürülecek.
Boğaziçi İmar Müdürlüğü ise bayram süresince görev yapacak ekiplerin sayısını artıracak, tatil nedeniyle kaçak yapı ve gecekondu yapımına asla izin verilmeyecek.
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünce, park, cadde, sokak ve meydan gibi umuma açık ve kurban kesimine uygun olmayan yerlerde kurban kesimi yapılmasına izin verilmeyecek, yapanlara ise belediye zabıtasınca müdahale edilecek. Toplu kurban kesim yerlerinde veya kendi özel mülkünde ve bahçesinde kurban kesimi yapıp, çevreyi kirletenlere veya kaçak olarak umuma açık yerde kesim yapanlara, Çevre Kanununun ilgili hükümleri ve Zabıta Talimatnamesi doğrultusunda yasal işlem uygulanacak.
GEREKLİ TELEFONLAR
Yılbaşı ve Kurban Bayramı süresince şikayetlerin değerlendirileceği merkezler şöyle: (153 Beyaz Masa) Belediye Merkez Nöb. Amirliliği: 449 40 00 (Merter) Zabıta Müdürlüğü: 527 57 00 / 3 hat İtfaiye Komuta Merkezi: 635 01 00 / 10 hat İtfaiye ihbarları: 110 İETT Genel Müdürlüğü: 245 07 20 / 30 hat İSKİ Genel Müdürlüğü: 588 38 00/Aksaray -321 00 00/Kağıthane Mezarlıklar Müdürlüğü: 272 13 73 / 3 hat Hızır Acil Servisi: 112 Acil Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğü: 632 08 50 - 487 51 90 / 8 hat T.E.K.: 237 23 50 İGDAŞ :626 46 46
Acil Yardım İstasyonları: (112)
Bağcılar: 0 212 431 26 00 Dudullu: 0 216 364 86 35 Eğt.Bir.: 0 212 501 25 30 Florya: 0 212 662 50 65 G.O.P.: 0 212 479 86 24 Kocasinan: 0 212 652 98 91 M.köy: 0 212 273 17 89 Okmeydanı: 0 212 222 53 66 Otogar: 0 212 658 16 06 Sefaköy: 0 212 495 04 12 Sıhhi İkmal: 0212 649 12 00 / Avrupa 0 216 310 72 34 / Anadolu Soğanlı: 0 216 452 50 96 Üsküdar: 0 216 316 72 33 Vatan: 0 212 532 45 85 Yenikapı: 0 212 589 59 59
İstanbul Genelinde Su ve Kanal Şikayetleri Telefon Numaraları: 185
Adalar: 0 216 382 62 15 Avcılar: 509 10 18 Bağcılar: 550 77 01 - 02 Bahçelievler: 677 85 22 - 23 Bakırköy: 677 85 22 - 23 Bayrampaşa: 479 53 15 / 3 hat Beşiktaş: 285 94 19 - 20 Beykoz: 0 216 413 15 11 / 3 hat Beyoğlu: 234 50 73 (Dahili 507) B.Çekmece: 852 35 90 Darıca: 0 262 745 04 97 Eminönü: 632 16 00 / 3 hat Esenler: 0212 430 41 16 - 430 40 21 Eyüp: 615 87 27-37-99 Fatih: 631 70 90 G.O.P.: 578 04 66 - 578 04 77 Güngören: 0 212 482 74 57 - 482 74 62 Kadıköy: 0 216 345 03 04 / 3 hat Kağıthane: 294 04 56 Kartal: 0 216 451 49 44 K.Çekmece: 579 90 14 - 579 6952 Maltepe: 0 216 451 73 39 - 40 Pendik: 0 216. 493 37 00 Sarıyer: 0 212 328 17 50 / 3 hat Sultanbeyli: 0 216 398 19 28 Şişli: 234 50 73 (dahili 512) Tuzla: 0 216 493 37 00 Ümraniye: 0 216 335 84 29 - 328 33 00 Üsküdar: 0 216 651 21 33 / 37 Zeytinburnu: 679 15 75 / 78
İlçe Belediyeleri şikayet telefonları:
Adalar: 0 216 382 78 50 / 6 hat Avcılar: 695 62 00 / 10 hat Bağcılar: 410 06 29 Bahçelievler: 0 212 441 94 52 - 53 Bakırköy: 542 02 83 Bayrampaşa: 567 64 00 / 15 hat Beşiktaş: 236 10 20 / 10 hat Beykoz: 0 216 322 25 04 / 15 hat Beyoğlu: 252 77 55 / 20 hat Çatalca: 789 10 42 Eminönü: 516 52 30 / 12 hat Esenler: 444 00 73 Eyüp: 612 20 00 / 10 hat Fatih: 532 72 26 / 10 hat G.O.P.: 545 45 00 / 16 hat Güngören: 557 49 92 Kadıköy: 0 216 414 38 00 / 50 hat Kağıthane: 295 68 00 Kartal: 0 216 389 59 10 / 10 hat K.Çekmece: 624 31 15 Maltepe: 0 216 383 09 57 Pendik: 0 216 483 20 00 Sarıyer: 242 75 80 / 9 hat Silivri: 727 25 70 Sultanbeyli: 0 216 398 38 70 Şişli: 288 75 76 Şile: 0 216 712 12 75 Tuzla: 0 216. 446 86 00 Ümraniye: 0 216 443 56 01 Üsküdar: 0 216 341 05 00 / 15 hat Z.burnu: 664 55 55
İlk Kademe Belediye Başkanlıkları
Ağva: 0 216 721 86 00 Alemdar: 0 216 429 12 35- 36 Arnavutköy: 597 14 64 - 65 Bahçeköy: 226 26 50 / 4 hat Bahçeşehir: 669 68 23 Beylikdüzü: 873 01 03 / 8 hat Binkılıç: 779 31 95 Boğazköy: 684 11 63 - 64 Bolluca: 685 00 01 / 4 hat Celaliye: 885 56 21 Çanta: 746 50 02 - 746 55 30 Çavuşbaşı: 0 216 479 94 00 Çavuşlu: 741 60 99 Çekmeköy: 0 216 641 20 03 / 3 hat Çiftlikköy: 784 50 10 Değirmenköy: 735 20 04 - 08 Durusu: 767 60 01 - 767 63 88 Esenyurt: 596 30 00 / 10 hat Göktürk: 0 212 322 11 12 - 13 Gümüşyaka: 721 74 71 Gürpınar: 880 53 00 - 880 52 50 Hadımköy: 771 20 47 Haraçcı: 683 05 05 / 7 hat Karacaköy: 763 40 02 Kavaklı: 744 70 87 ? 88 Kıraç: 689 05 70 / 5 hat Kumburgaz: 885 25 00 / 3 hat Mimarsinan: 883 55 60 Muratbey: 778 10 01 - 02 Orhanlı: 0 216 394 41 42 / 5 hat Ortaköy: 734 33 34 Ömerli: 0 216 435 82 00 Samandıra: 0 216 311 00 00 Sarıgazi: 0 216 622 39 89 / 3 hat Selimpaşa: 731 63 55 / 3 hat Taşdelen: 0 216 429 12 50 / 5 hat Taşoluk: 0 212 682 04 05 - 06 Tepecik: 861 19 74 - 71 Yakuplu: 875 95 95 Yenidoğan: 0 216 429 10 84 / 3 hat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|