kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu kez tuvale türban karıştı
Bu kez tuvale türban karıştı

Burhan Kum, son sergisinde türbandan töre cinayetlerine Türkiye'nin toplumsal meseleleri üzerine düşüncelerini, kimi zaman nakış, kimi zaman yırtıklar içeren tuvalleriyle aktarıyor
Antalya'da yaşayan ressam Burhan Kum, 'Korku Versus Korku' adlı sergisinde hem resimleri hem de tespitleriyle karşımızda. Üstelik Kum, hem siyasi hem de estetik bir söylem yaratmak üzere harekete geçmiş ve şöyle diyor: "Korkuya, saldırının bir ifadesi olarak da gördüğüm tuvallerimdeki kesikler ve yırtıkların birkaç nedeni var: İlk olarak resimde her zaman bir sorun olarak karşımızda duran derinlik meselesine, Fontana'yı da hatırlayarak bir açılım getirme amacını güdüyorum. Ancak resimlerimde farklı olan, kesiklerin tuvalin arkasını göstermesi kadar, onların tuvalle bütünleşen üç boyutlu birer imgeye de dönüşmesidir. Kesikler, tuvalin arkasındaki duvardan çok resmin ardında yatan dinamikleri gözler önüne serme amaçlı. Kimi izleyicilerin, bunları resmi dokunulmaz kuralı olan 'Gergin Düzgün Tuval' düşüncesine ihanet olarak algılayıp rahatsız olduğunu fark ettim. Ne var ki 19. yüzyıl Fransız resim izleyicilerinin, empresyonistlerin 1874'te açtıkları ilk sergilerini, resim sanatına yapılmış bir saldırı olarak değerlendirip mekânı dehşet içinde terk ettiklerini hatırlayalım... Ayrıca benim resimlerim de kendi içlerinde barındırdıkları düşüncelerin pürüzsüz birer ifadesidir..." Sanatçı, Galeri X-ist'de 2 Aralık'a kadar açık olacak sergisinde türbandan töre cinayetlerine Türkiye'nin toplumsal meseleleri üzerine düşüncelerini resimleri aracılığıyla aktarıyor. Ressamın, yaşadığı çağa ve onun sorunlarına kayıtsız kalmaması gerektiği görüşünü paylaşıyor. "Her giysi gibi türban da bedenin çıplaklığını gizlediği an kendi niteliğini açık eder. Bu anlamda, kadının dazlaklaştırılarak hiçleştirilmesi demek olan türban; iddia edildiği gibi dini inancın siyasallaştırılmasından daha önce, erkeğin kadının en tepesinde kurduğu siyasal otoritenin bir ifadesidir," diyen Kum, özellikle 'Eşarplık' ve 'Bana Yakından Bak' resimlerinde bu konuları ele alıyor.

Ayşegül Sönmez

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Dans mekânlarının Kare As'ı
 Cengiz Han İstanbul'da
 Minik bebek geri geliyor!
 Partiden dışarı atılan sanatçı ve küratör kim?
 Rengârenk heykeller
 Cesaret et, hayal et ve keşfet
 Bieanalin Türkiye Pavyonu'nun komiseri kim?
 Kralların mezesi İstanbul'da
 Haftanın filmleri
 Antrepo'da sanat fuarı
 Ömer Koç'un muhteşem koleksiyonu
 Livaneli şarkısına çocukça yorum
 Nâzım Hikmet Vakfı yararına sergi
 Auto Show'un Kare As'ı
 Tarlabaşı'nın öteki yüzü
 Oyun âlemi değişiyor
 Sanatçısına iki katını ödeyen galeri hangisi?
 Sihirli dünyadan davet var
 Tayt tamam da füzo hakikaten bozar
    Yazarlar
    Alışveriş
    Yaşam
    Ajanda
  » Güncel
    Gezi
MEHMET TEZ
Yeni Takva'lara ihtiyacımız var
Takva, tarikatların iç...
Babam 'Nobel alacaksın' demişti
Babam 'Nobel alacaksın' demişti
Orhan Pamuk, "Babamın Bavulu" başlıklı Nobel konuşmasını babasına...
Mezarlık görevlileri için psikolojik destek
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Mezarlıklar Müdürlüğü ölü...
Fenerbahçe'yi maça davet etti
Fenerbahçeli olduğunu söyleyen Esad, Erdoğan'a, yeni yaptırdıkları 75...
Bakan Pepe: Acaristanbul'un takipçisiyiz neticesini alacağız
Acaristanbul'da yapılan uygulamaları 'cinayet' olarak nitelendiren...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.