Bieanalin Türkiye Pavyonu'nun komiseri kim?
İlk haberim fuar savaşlarından elbette... Artİstanbul 2006 fuarı düzenleyicileri, fuara katılmak için kendilerine 120 sanat galerisinin başvurduğunu, ancak bu rakamın sadece yarısını kabul ettiklerini gazetede beyan etmiş. Bu açıklama üzerine diğer fuar cephesinde konuşulan ve sorgulanan şu: Türkiye'de 120 sanat galerisi var mı? Varsa, ne ala ama yoksa... Benim kişisel fikrimi sorarsanız, 120 galeri de olsa, Artİstanbul 2006 fuarında gördük ki ne kadar çok sanat galerisi olursa olsun, kentin burjuvazisi onlardaki eserlerden yana seçimini kullanmıyor. Ülkenin koleksiyoner burjuvası, beynelmilel sanatçıları ve beynelmilel olmuş Türk sanatçıları koleksiyonuna katıyor. Fuardaki galerilerde sergilenen yapıtlarla, yine fuarda yer alan Koleksiyoner Sergisi'ndeki yapıtlar arasındaki o giderilmez uçurumu sergilemek, bence fuara prestij katmıyor. Galericilerin durumunu göstermesi açısından büyük bir yanılsamanın altını çiziyor. Öte yandan önümüzdeki 52. Uluslararası Venedik Bienali'nin Türkiye Pavyonu'nun komiserliğini artık Beral Madra yapmayacak. Evet, bu konudaki vazgeçilmez isim olan Madra'nın yerini, bu yıl İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nın seçimiyle Vasıf Kortun almış. Böylelikle bienallerdeki Türkiye pavyonlarında Madra dönemi bitiyor, Kortun dönemi başlıyor. Hayırlı olsun memleketimize... Kortun'un memleketin sanatçılarını ecnebi ülkelerde asla egzotize etmediğini çok iyi bilirim. Bu konuda ne kadar hassas olduğuna da. O yüzden sevindim doğrusu. Beral Madra da epey yorgun düşmüştü bu işten. Bir başka söylenti de Gürel-Çalıkoğlu- Akay üçlüsünün dağıldığı söylentisi... Üçlü asla bir araya gelmiyormuş, ayrı takılıyorlarmış. Yine kişisel fikrimi sorarsanız, bir süre gelmesinler... Aksanat'ın o kör mekanında AkayÇalıkoğlu ikilisinin yaptığı manasız sergiyi gördükten sonra... Plastik sanatlarda isim kalmamış. Sinemadan ithal ettikleri bir yönetmenin son derece heyecandan uzak fotoğraflarını, çerçevelemiş çerçevelemiş duvara asmışlar. İki de filmini gösteriyorlar yönetmenin. Sıradan bir sergi... Küratöryal işçilik de namevcut. Bu Aksanat'ın altı Teknosa da oldu, yazık oldu doğrusu...
ADALET CİNGÖZ
|