|
|
|
|
|
|
Kate Moss'la çalışmak güzeldi
Leaving Las Vegas filmiyle En İyi Yönetmen Oscar'ına aday gösterilen ünlü yönetmen Mike Figgis, Agent Provocateur için yaptığı erotik film hakkında, bakın neler söylüyor:
* "Eğer uç noktalarda bir şey yapıyorsanız, üstelik yaptığınız şey seksüelse, ailenize gösteriyor gibi bir his oluyor. Agent Provocateur markasının zaten erotizmle iç içe olması benim de yaratıcı olmamı sağladı. Neden daha da ileriye giderek bir film yapmayasınız? Dijital özgürlük, benim erotizme olan merakımla çakışınca Agent Provocateur'le işbirliği kaçınılmaz oldu."
* "Markanın sahipleri Joe ve Serena ile çalışmaktan çok memnunum. Geçen yılki ilk çalışmamız Tied Up'ın ardından ikinci film, daha da rahat ve yaratıcı çalışmamızı sağladı. Miss X ile iki çalışmamız var; birincisi dört bölümden oluşan kısa filmler ve gazetede yayınlanan reklam fotoğrafları... İkisi çok farklı çalışmalar. Reklam fotoğraflarında ürünler ön planda olurken, film soyut bir çalışma oldu."
* "Rüyaların merak uyandırdığını düşünürüm. Filmde de rüyanın kademelerini vermek istedim. Rüya, uykuyla ilgili bir şey de olduğu için seksi olacağını düşündüm. Filmde birçok Deja Vu yaşanıyor. Setin bulunduğu evde bir koridor ve her iki tarafında kapılar var. Her kapı, farklı rüya ortamları..."
* "Kate Moss'la çalışmak güzeldi. İlk başta ikimiz de gergindik, çünkü prova için çok vaktimiz yoktu. Kameraya konuşma konusunda endişeli olduğunun farkındaydım. Kate Moss'u seçmemizin nedeni de dünyada çok tanınması ve bugüne kadar en iyi isimler tarafından görüntülenmiş olması... Çekime başladıktan sonra da hemen ilerleme kaydettik.''
* "Kate Moss'un daha önce kameraya konuşma deneyimi olmadığını bildiğimizden, karanlıkta çekim yaptık. Böylece kendisini rahat ve güvende hissetmesini sağladık. Ayrıca çekim alanında çok az kişi vardı. Klasik bir senaryo yazmak istemedim. Çünkü böyle bir şey onu korkutabilirdi."
* "İlk filmde Kate Moss'u yatakta kameraya bakarken görüyorsunuz. İkincisinde bir masaya oturmuş, üzerinde tabii ki erotik Agent Provocateur iç çamaşırları... Bu sahne Jean-Luc Godard'ın Weekend (Hafta sonu) filmini anımsatıyor. Üçüncü filmde de altın varaklı bir sandalye ve dördüncüde de ayna ile narsizm var."
* "Rüyalara inanırım. Ben de çok sık görürüm ve hiçbirini unutmam. Rüya, bilinçaltının kişiyle diyaloğu bence. Her şeyi bilen bilinçaltı, rüyayla o kişiye kendisiyle ilgili çok korkutucu, erotik, üzücü veya başka durumları anlatıyor. Ben bundan sonra neler olacağını bilmesem bile bilinçaltım biliyor. Bunları nasıl yok sayabiliriz? Bu nedir? Rüyamızda bilinçaltımızın istediği bir yere mi gidiyoruz ya da kiminle konuşuyoruz, tam olarak bilmiyoruz. Belki de bu ortak bir bilinçaltı. Zaten bu da bütün dinlerin temeli değil mi?"
* "Rüyada siyah ince naylon çorap, jartiyer, yüksek topuklar bir erkek için çok çekici... Ama biraz zorlama bir sahne gibi olabiliyor. Seksilik aslında ışıkla ya da ışıksızlıkla ilgili. Örneğin, bu kısa filmlerde doğal ışık kullandık."
* "Bir kadının dişiliğine iki ayrı açıdan bakmak lazım; neden giyiyorsunuz? Erkeklerin seksi bulacağını düşündüğünüz için mi, yoksa seksüelliğinizi ortaya çıkarmak için mi? Miss X'e gelince; onun kendi tarzı var."
|
|
|
|
|
|
|
|
|