|
|
|
|
|
Sezen'e yasak karpuza serbest
Sezen Aksu gibi Türkiye ile özdeşleşen sanatçıların kliplerini yayınlamayan MTV, reklamlarında 'yerel' motifler kullanıyor.
Aralarında Pakistan ve Ukrayna'nın da bulunduğu 28 ülkenin ardından Türkiye'de de bölgesel yayına başlayan MTV, reklamlarında yerel özellikleri kullanıyor. Türkiye'yle özdeşleşen manavdan kesmece karpuz satın almak, meyhanede rakı içmek gibi konularla kanalın tanıtımı yapılıyor. Ancak Türkiye'yle özdeşleşen yılların sanatçıları Ajda Pekkan ve Sezen Aksu, "yerel" bulunarak ve yaşları bahane edilerek kanalın yayın politikası içinde yer almıyor.
Buz logo şeklinde Öte yandan MTV, Türkiye'deki yayınını Türklere kendi değerlerini kullanarak aktarıyor. Örneğin yaşlı bir kadın, manavda karpuz seçmeyeçalışıyor. "Metalci" kıyafetli çılgın bir genç de karpuzdan MTV logosu şeklinde bir parça çıkarıp rengini, yiyerek de tadının güzelliğini gösteriyor. Başka bir reklamda da çilingir sofrasına oturan dört kafadardan birinin rock'çı olmaya doğru değişimi konu ediliyor. Diğerleri arkadaşlarının tedavi olmasını tavsiye ederken, o içtiği rakının MTV şeklindeki buzuyla görüntü veriyor. Kanalın başka bir reklamında Türk garsonla İngiliz turist kızın The Sun gazetesine haber olan aşkı konu ediliyor.
Bülent İPEK / MAGAZİN
|